Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБондаренко, Юрій Іванович-
dc.date.accessioned2018-06-27T18:07:11Z-
dc.date.available2018-06-27T18:07:11Z-
dc.date.issued2011-06-
dc.identifier.udc373.5.016:821.161.2-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/645-
dc.descriptionQuality work with a literary text is impossible without pupils` understanding of the conflict as the driving force of the plot. The article outlines the main stages of learning the notion of conflict and its application in the process of literary work analysis as well as demonstrates the methodical mechanisms of revealing antagonism on the level of specific episodes as well as of the whole text. It also makes use of certain philosophical approaches in order to solve the outlined problem.uk_UA
dc.description.abstractЯкісне опрацювання літературного твору неможливе без осмислення учнями конфлікту як рушія розвитку сюжету. У статті накреслені основні етапи шкільного вивчення поняття «конфлікт» та його застосування в процесі аналізу художнього тексту, розкриті методичні механізми виявлення суперечностей як на рівні окремих сюжетних епізодів, так і твору в цілому, залучені окремі філософські підходи для вирішення поставленої проблеми.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУкраїнська література в загальноосвітній школіuk_UA
dc.subjectконфліктuk_UA
dc.subjectепізодuk_UA
dc.subjectметодичний алгоритм вивченняuk_UA
dc.subjectвиклик - відгукuk_UA
dc.subjectнеобхідність - свободаuk_UA
dc.subjectаналізuk_UA
dc.subjectетапи навчанняuk_UA
dc.titleХудожній конфлікт як предмет вивчення в процесі шкільного аналізу літературного творуuk_UA
dc.title.alternativeLiterary conflict as subject of study in the process of literary work analysis in secondary school.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:ФАКУЛЬТЕТ ФІЛОЛОГІЇ, ІСТОРІЇ ТА ПОЛІТИКО-ЮРИДИЧНИХ НАУК



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.