Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1369
Назва: The usage of neologisms characterizing people in feedbacks to online English news
Автори: Holiak, M. S.
Ключові слова: neologism
classification
Internet user
modern tendency
Дата публікації: 2019
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the analysis of neologisms characterizing people in positive or negative way in feedbacks to online English news. They denote Internet users, professions and modern tendencies. They can be formed by compounding, blending, construction and acronym. The research shows that the group of neologisms which represents modern tendencies is the largest and it is formed by different types of word formation. Modern tendencies demonstrate either positive or negative characteristics concerning a person or a group of people. All neologisms are used in order to show addiction to something, belief or disappointment, anxiety, attractiveness, changes for the better.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1369
Розташовується у зібраннях:Література та культура Полісся. Випуск 96 (2019 р.)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
16.pdf257,81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.