Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1673
Назва: | СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В РАННЬОМУ ОНТОГЕНЕЗІ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ |
Автори: | Кононко, О. Л. |
Ключові слова: | картина соціальної реальності дошкільника соціально-моральне виховання структурні та змістові характеристики соціально-моральної вихо- ваності педагогічні умови оптимізації виховного процесу |
Дата публікації: | 2019 |
Видавець: | Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті обґрунтовано концептуальні та технологічні аспекти соціально-мо- рального виховання в ранньому онтогенезі. Актуальність дослідження визнача- ється: браком теоретико-експериментальних досліджень вказаного напряму, виконаних на дітях старшого дошкільного віку; зміною соціальних реалій Украї- ни, пов’язаних з трансформацією суспільних цінностей, домінуванням прагма- тичних орієнтацій над морально-духовними; затребуваністю педагогічною практикою розробок методичної спрямованості щодо оптимізації процесу со- ціально-морального виховання у дошкільному закладі та сім’ї. У дослідженні визначено критерії, показники та чотири типи соціально-моральної виховано- сті дітей старшого дошкільного віку – гармонійно-конструктивний, частково збалансований, дисгармонійний, деструктивний; схарактеризовано особли- вості знань дошкільників про зміст понять "соціальний" та "моральний"; їхнє емоційно-мотиваційне ставлення до моральних норм, соціальних оцінок і меж припустимої поведінки; сформованість у них реальних навичок соціально-мо- ральної активності в різних сферах життя та видах діяльності. Розкрито структурну та змістову характеристики кожного типу соціально-моральної вихованості дошкільників. Розроблено та описано стратегію упровадження у практику педагогічних умов оптимізації виховного процесу, спрямованих на забезпечення балансу соціального і морального в розвитку дітей 5–6 років. До основних педагогічних умов оптимізації віднесено: реалізацію суб’єкт-суб’єктних відносин педагога і дітей дошкільного віку; сприяння актуалізації їхнього природ- ного потенціалу шляхом заохочення до самостійності, прийняття власних рі- шень, здійснення свідомого вибору; підтримка прагнення дошкільників до само- вираження у соціально прийнятний спосіб; формування в них емоційної сприй- нятливості та чуйності; виховання совісті як внутрішньої етичної інстанції; розвиток креативності як базової якості особистості й запоруки життєвого успіху. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1673 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2019 р., № 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3.pdf | 256,65 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.