Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2070
Title: | ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ СВІДОМОГО СТАВЛЕННЯ ДО СВОГО ЗДОРОВʼЯ |
Authors: | Заплішний, І. І. |
Keywords: | здоровʼя рухова активність фізкультурно-оздоровча освіта |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавництво НДУ |
Abstract: | У статті розглядається актуальна проблема формування в учнів старшої школи свідомого ставлення до свого здоровʼя. Здійснено аналіз поняття «здоров’я», що є ключовою категорією забезпечення продуктивності людського життя. Автор стверджує, що відчутних результатів можна досягти лише за умови залучення старшокласників до різних видів фізкультурно-оздоровчої діяльності за принципами вільного вибору, добровільної участі, стимулювання активності до самостійних занять тощо. Акцентовано увагу на тому, що вирішення вище зазначеної проблеми слід розглядати в контексті мотивації учнів на здоровий спосіб життя, а це активізація рухової активності, орієнтація на здоровий спосіб життя, фізкультурно-оздоровча освіта, валеологічна грамотність, раціональне використання вільного часу для активного відпочин- ку, психологічні установки, які стають провідними факторами, що визначають здоров’я молоді. Фізичне виховання та валеологічна грамотність розгляда- ється комплексно як спосіб надання інформації, методів навчання, прийомів, навичок здорового способу життя, виховання в дусі безумовного пріоритету цінностей індивідуального здоров’я. Визначено шляхи формування свідомого ставлення старшокласників до власного здоровʼя, до яких віднесено: форму- вання загальних уявлень про фізичну культуру, знань оздоровчої спрямованості фізичного виховання, усвідомлення їх, набуття практичного досвіду засто- сування у повсякденній життєдіяльності; дотримання правильної організації навчального процесу фізичного виховання з систематичним дозованим фізич- ним навантаженням, урахуванням індивідуальних і вікових особливостей кожного учня; широкого використання оздоровчого фізичного тренування для гармонійного розвитку особистості старшокласника; дотримання рухового режиму упродовж дня; формування мотивації на здоровий спосіб життя; створення відповідних умов для занять фізичними вправами; прищеплення знань і умінь самостійно контролювати стан свого здоровʼя. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2070 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.