Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2318
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Капленко, О. М. | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-02T13:16:41Z | - |
dc.date.available | 2022-02-02T13:16:41Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.udc | 821.161.2.09 Домонтович | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2318 | - |
dc.description.abstract | У статті відображено етапність формування інтерпретаційної парадигми художньої творчості Віктора Домонтовича, людини виняткових здібнос- тей і талантів, яскравої, інтелектуальної постаті в українському науко- вому й літературному світі. Станом на сьогодні, звичайно ж, маємо вже більш-менш усталену академічну версію прочитання художньої творчості цього митця, адже В. Домонтович нарешті вивчається у профільних кла- сах старшої школи. Проте шлях до справжнього Домонтовича ще триває. Парадигма авторських концепцій бачення художніх домінант творчості письменника охоплює кілька позицій. У статті пропоновано актуалізувати погляди насамперед Ю. Шереха-Шевельова, який відносить Домонтовича до неокласиків. Зазвичай до неокласиків зараховують групу поетів – Максима Рильського, Миколу Зерова, Павла Филиповича, Освальда Бургардта (пізні- ше Юрія Клена) і Михайла Драй-Хмару. Проте дослідник реставрує проце- суальність формування цієї групи і чітко вписує Домонтовича у цю хроно- логію, зазначаючи, що В. Домонтович стоїть ближче до початку групи ніж М. Рильський і М. Драй-Хмара. М. Шкандрій кодифікує В. Домонтовича як авангардиста насамперед через прагнення до зміни та деканонізації класики й визнаних авторитетів, формальні експерименти. Натомість С. Павличко відзначає певну спорідненість ідей В. Домонтовича з ідеями екзистенціалізму, адже на перше місце у творах письменника виходить конфлікт раціонального та ірраціонального начал у нашій свідомості. До- слідниця Ю. Загоруйко акцентує увагу на психологізації романів В. Домон- товича та впливах фройдизму. Найбільш розлогими сучасними досліджен- нями творчості В. Домонтовича стали монографії В. Агеєвої та М. Гірняк, де дослідниці розглядають художній доробок письменника в контексті становлення й розвитку модернізму, зокрема інтелектуальної прози. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | інтерпретаційна парадигма | uk_UA |
dc.subject | неокласики | uk_UA |
dc.subject | інтелектуальна проза | uk_UA |
dc.title | Інтерпретаційна парадигма творчості В. Домонтовича | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Література та культура Полісся. Випуск 104 (2021 р.) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3.pdf | 840,53 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.