Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2848
Назва: | ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ З ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ |
Автори: | Хлєбік, С. Р. |
Ключові слова: | булінг попередження підлітки проектно-технологічний підхід соціальний проект |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | Актуальність дослідження зумовлена тим, що в наші дні явище булінгу набуває подальшого поширення у закладах освіти, а його наслідки негативно впливають на соціальний розвиток і самореалізацію молодої людини. Особливо небезпечним є булінг у підлітковому віці. Разом з тим, в наукових дослідженнях по проблемі недостатньо висвітлено питання використання інноваційних методів для навчання дітей толерантній поведінці та конструктивним способам вирішення конфліктів. Метою дослідження є розкрити сутність проектно-технологічного підходу в роботі соціального педагога закладу освіти, обґрунтувати його використання у підвищенні ефективності соціальної роботи з попередження булінгу серед підлітків. В представлених матеріалах дослідження визначено, що явище набуло соціаль ний, психологічний характер і стало міжнародним терміном для правозахисників, психологів, соціальних педагогів. Доведено, що до розвитку булінгу в підлітко вому середовищі призводить відсутність конструктивних комунікативних форм взаємодії, недостатність сформованості уміння відстоювати свою позицію соціально схвалюваними способами. З’ясовано, що важливою умовою ефектив ності превентивної роботи є формування у підлітків умінь та навичок розвитку і підтримки здорових міжособистісних стосунків, використання інноваційних методів для навчання дітей толерантній поведінці, і конструктивним способам вирішення конфліктів. Основою для оптимізації цих процесів є використання проектно-технологічного підходу як ефективного інструменту, що поєднує цінності, принципи, практики та дієві методи вирішення конфліктів. Його використання в роботі шкільної служби порозуміння надає підліткам можливість засвоїти алгоритм соціально схвалюваної поведінки в суспільстві, вчить ненасильницькому методу вирішення конфліктів, сприяє попередженню булінгу в підлітковому середовищі. Теоретична важливість проведеної роботи: в статті представлено наукові підходи у вивченні й попередженні булінгу в підлітковому середовищі, розкрито особливості вирішення цього питання в Україні та інших країн світу. Практичне значення роботи – матеріали наукової статті можуть бути використані при написанні студентами кваліфікаційних робіт, а також в практичній діяльності соціальних педагогів закладів освіти, інших установах і організація орієнтованих на соціальне виховання дітей та молоді. |
Опис: | Research materials discover actual theme of bullying prevention within teenagers. Bullying problem doesn’t become less important in educational and bringing up spheres in Ukraine. At the same time in scientists researches question of innovation methods and approaches to social brining up of children is not disclosed enough as well as formation of skills of tolerant behaviour, teaching of constructive ways in solving of conflicts. Research goal is to discover essence of project and technical approach in social teacher work and justify its usage in increasing of social work effectiveness in preventing teenagers bullying. Research methods: analysis – knowledge method with the help of putting apart information in several parts; comparison method – method which means description of differences between research objects; observation method – way of discovery objective world which is based on the statement that subjects and phenomena are perceived with the help of sense organs without interference from the researcher. Social and psychological character of bullying within teenagers is described in the article. It is proved that teenager bullying is caused by several reasons: absence of constructive communication forms of interpersonal interaction, lack of ability to stand the ground by social approved means. It is described that the important part of effective preventive work is teenager formed skill to build and develop healthy interpersonal connections. The basis to optimize these processes is usage of project and technological approach as an effective instrument. It combines values, principles, practices and effective methods of conflict resolving. Theoretical importance of the fullfilled work: the author presented scientific approaches in researching and preventing of bullying in teenagers environment; he also disclosed peculiarities of this problem solving in Ukraine and other countries. Practical role of the work: article materials can be used in students qualifing works as well as in practice of social teachers in educational institutions, other institutions and organisations and organisations focusing on social bringing up of children and youth. Key words: bullying, warning, teenagers, project-technological approach, social project. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2848 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№4_2022-33-38.pdf | 231,16 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.