Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2911
Назва: | ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НУШ |
Автори: | Дорож, І. А. Ковальчук, А. Ф. |
Ключові слова: | початкова освіта Нова українська школа компетентність, здоров’язбережувальна компетентність |
Дата публікації: | 2023 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано наукові здобутки щодо формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів в освітньому процесі НУШ. Обґрунтовано напрями та зміст діяльності вчителя щодо розвитку здоров’язбережувального освітнього середовища НУШ, а саме: застосування інтеграційного підходу та валеологізація навчальних предметів, інтеграція навчальних предметів з предметами, які сприяють формуванню ціннісного ставлення учнів до власного здоров’я та здорового способу життя; розробка та впровадження різних навчальних програм, організація позакласних і позашкільних заходів, які спрямовані на поглиблення знань про здоровий спосіб життя та мотивацію ціннісного ставлення молодших школярів до здоров’я; розробка та проведення разом з шкільним психологом психологічних тренінгів, індивідуальних консультацій з метою розвитку навичок з відновлення емоційного стану учня; організація співпраці з медичними працівниками, психологічною службою школи щодо діагностування порушень фізичного та психічного здоров’я молодших школярів. Уточнено поняття «компетентність», «здоров’язбережувальна компетентність» та «здоров’язбережувальне освітнє середовище». Доведено, що здоров’язбережувальна компетентність є результатом інтеграції еколого-валеоло гічної та фізичної освіти учнів і виявляється у готовності самостійно вирішувати завдання, пов’язані з підтриманням, зміцненням і збереженням власного здоров’я. встановлено, що здоров’язбережувальна компетентність у молодших школярів формується шляхом підготовки та проведення певних тематичних заходів, оскільки саме сукупність освітньо-виховних, оздоровчих і лікувально-профілактичних заходів може сприяти формуванню та розвитку даної компетентності. Встановлено, що формування здоров’язбережувального освітнього середовища НУШ дає можливість зміцнити здоров’я молодших школярів, сформувати у них культуру ціннісного ставлення до власного здоров’я та здорового способу життя, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку учнів, прогнозувати можливі зміни здоров’я та проводити відповідні психолого-педагогічні, корегувальні, реабілітаційні позаурочні заходи з метою забезпечення зміцнення здоров’я. |
Опис: | The article analyzes the scientific achievements regarding the formation of health-saving competence of junior high school students in the educational process of the National Academy of Sciences. The directions and content of the teacher’s activities regarding the development of the health-preserving educational environment of the National University of Science and Technology are substantiated, namely: the application of the integration approach and the valeologing of educational subjects, the integration of educational subjects with the lessons contributing to the formation of students’ valuable attitude to their own health and a healthy lifestyle; development and implementation of various educational programs, organization of extracurricular and out-school activities aimed at deepening knowledge about a healthy lifestyle and motivating the value attitude of younger schoolchildren to their health; development and implementation of psychological trainings together with the school psychologist, individual consultations with the aim of developing skills to restore the student’s emotional state; organization of cooperation with medical specialists, the psychological service of the school regarding the diagnosis of physical and mental health disorders of the younger schoolchildren. The concepts of “competence”, “health-preserving competence” and “health-preserving educational environment” are clarified. It is proven that the health-preserving competence is the result of the integration of ecological, valeological and physical education of students and is manifested in the readiness to independently solve tasks related to maintaining, strengthening and preserving one’s own health. It was established that the health preserving competence of younger schoolchildren is formed by preparing and conducting certain thematic activities, since it is the totality of educational, health and medical and preventive activities that can contribute to the formation and development of this competence. It was established that the formation of a health-preserving educational environment of the National Academy of Sciences provides an opportunity to strengthen the health of younger schoolchildren, to form the culture of valuing their own health and a healthy lifestyle, to monitor the indicators of the individual development of students, to predict possible health changes and carry out the appropriate psychological-pedagogical, corrective, rehabilitative extracurricular activities aimed at improving health. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2911 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№1_2023-43-53.pdf | 299,94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.