Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3030
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Івахно, Н. О. | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T16:53:12Z | - |
dc.date.available | 2023-10-12T16:53:12Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.udc | 371.5.016:821.161 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3030 | - |
dc.description | The article is devoted to the problem of the study of images-characters through the prism of its own dynamic type names. The changes that occur with the characters on the internal (character, goals, values) and external (status role, age, proper denomination) levels are in the focus of the author’s attention. The in-depth work with literary-artistic anthroponyms, the carriers of which are dynamic characters, is not represented in the methodology of teaching Ukrainian literature today. The research of dynamic type onyms requires the special system of thoughtful educational activities, as the result of doing which the high school students will form the holistic view of the functionality of dynamic characters and the role of theirs proper denominations in the representing of the dynamic. Methodical work model, was formed for in-depth characterizing of images-characters of artistic works, which are studied in high school, based on the in-depth study of dynamic type proper names is presented in the article. Literary texts, which are provided for school analysis by the curriculum for high school students, in particular comedy «Martyn Borulya», tragicomedy «Mina Mazaylo», novel «The City», film story «The Charmed Desna», were taken for the scientific research. Topics, objectives of the lessons of studying named works in 10–11 forms, types of activities within various variants of the image-by-image analysis as the most optimal for studying proper names of dynamic type are proposed in the article. The number of special methodological and literary competencies that should be mastered by high school students for effective research activities are defined. Elements of the macrostructure of the literature lesson for the in-depth study of dynamic characters taking into account their names are outlined. Methods and techniques for practical demonstration of the role of one’s own name as a regulator of the study of dynamic images-characters are analyzed. | uk_UA |
dc.description.abstract | Статтю присвячено проблемі вивчення образів-персонажів крізь призму їхніх власних назв динамічного типу. У центрі уваги автора зміни, які відбувають- ся з персонажами на внутрішньому (характер, цілі, цінності) та зовнішньому (статусна роль, вік, власне найменування) рівнях. Поглиблена робота з літературно-художніми антропонімами, носіями яких є динамічні персонажі, на сьогодні не представлена в методиці навчання української літератури. Дослідження онімів динамічного типу потребує спеціальної системи продуманих навчальних дій, у результаті виконання яких у старшокласників сформується цілісне уявлення про функціональність динамічних персонажів та роль їхніх власних найменувань у відображенні динаміки. У статті представлено методичну модель роботи, сформовану для поглиб- леної характеристики образів-персонажів художніх творів, які вивчаються в старших класах, на основі поглибленого дослідження власних назв динаміч- ного типу. Для наукового дослідження взято літературні тексти, передба- чені для шкільного аналізу навчальною програмою для старших класів, зокрема комедія «Мартин Боруля», трагікомедія «Мина Мазайло», роман «Місто», кіноповість «Зачарована Десна». У статті запропоновано теми, цілі уроків із вивчення названих творів у 10–11 класах, види діяльності в межах різних варіантів пообразного шляху аналізу як найбільш оптимального для вивчення власних назв динамічного типу. Визначено ряд спеціальних методико-літературознавчих компетентнос- тей, якими слід оволодіти учням старших класів для ефективної науково- дослідницької діяльності. Окреслено елементи макроструктури уроку з літератури для поглибленого вивчення динамічних персонажів з урахуванням їхніх найменувань. Проаналізовано методи та прийоми для практичної демонстрації ролі власної назви як регулятора вивчення динамічних образів- персонажів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | ціннісно-цільова програма | uk_UA |
dc.subject | «зона найближчого розвитку» | uk_UA |
dc.subject | власна назва | uk_UA |
dc.subject | динамічний персонаж | uk_UA |
dc.subject | пообразний шлях аналізу | uk_UA |
dc.subject | статусна роль | uk_UA |
dc.subject | соціальний статус | uk_UA |
dc.title | ВИВЧЕННЯ ОБРАЗІВ-ПЕРСОНАЖІВ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ ЯК НОСІЇВ ВЛАСНИХ НАЗВ ДИНАМІЧНОГО ТИПУ | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 2. |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2023-54-62.pdf | 255,15 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.