Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3039
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКачалова, Т. В.-
dc.contributor.authorНовгородський, Р. Г.-
dc.contributor.authorОстаніна Н. C.-
dc.contributor.authorКриловець, М. Г.-
dc.contributor.authorЛевандовський, М. Ю.-
dc.date.accessioned2023-10-12T18:18:48Z-
dc.date.available2023-10-12T18:18:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.udc378.147:376.1-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3039-
dc.descriptionThe article substantiates the relevance of the problem of forming the inclusive competence of a higher education institution teacher, which is that a modern HEI employee should be ready to implement pedagogical activities in an inclusive educational environment and be able to create it. The article analyzes the essence of the definition of "inclusive competence of a higher education teacher" through the prism of the views of modern scholars in pedagogy, special pedagogy, psychology and special psychology. The article emphasizes that the inclusive competence of a teacher is a component of his or her professional competence. The authors define the essence of the inclusive competence of a university teacher and reveal its importance in the organization and implementation of inclusive education for students with special educational needs. In the article, the researchers argue that the inclusive competence of a higher education teacher is an integral component of professional competence, which has its own structure: motivational, cognitive, reflective and operational elements. The researchers propose to consider a new model of professional competence of a higher education teacher, which should cover various areas – informational, communicative, productive, moral and psychological, subject and operational. Accordingly, the professional activity of a higher education teacher should include the development of individual development programs for students with SEN, awareness of various nosologies of children with SEN, raising personal professional level in the use of innovative technologies.uk_UA
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано актуальність проблеми формування інклюзивної компе- тентності викладача закладу вищої освіти, яка полягає в тому, що сучасний працівник ЗВО повинен бути готовий до реалізації педагогічної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі та вміти його створювати. Подано аналіз сутності дефініції «інклюзивна компетентність педагога ЗВО» крізь призму поглядів сучасних науковців з педагогіки, спеціальної педагогіки, психології та спеціальної психології. В статті наголошується, що інклюзивна компетент- ність викладача є складовою його професійної компетентності. Автори визначають сутність інклюзивної компетентності викладача закладу вищої та розкривають її значення в організації та реалізації інклюзивного навчан- ня студентів з особливими освітніми потребами. В статті науковці стверджу- ють, що інклюзивна компетентність викладача закладу вищої освіти – це інтегральний компонент професійної компетентності, який має свою струк- туру: мотиваційний, когнітивний, рефлексивний та операційний елементи. Дослідники пропонують розглядати нову модель професійної компетентності педагога вищої школи, яка має охоплювати різні сфери – інформаційну, комуніка- тивну, продуктивну, морально-психологічну, предметно-операційну. Відповідно професійна діяльність педагога викладача закладу вищої освіти має включати питання розробки індивідуальних програм розвитку студента з ООП, обізна- ність у сфері різних нозологій дітей з ООП, підвищення особистісного профе- сійного рівня щодо використання інноваційних технологій у роботі з дітьми з ООП їх оцінювання та створення безбар єрного освітнього середовища. Аналізуючи особливості інклюзивної компетентності викладача ЗВО дослідники подають аналіз її основних складових (мотиваційний компонент, когнітивний компонент, операційний компонент та рефлексивний компонент).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectстудент з особливими освітніми потребами,uk_UA
dc.subjectвикладач ЗВОuk_UA
dc.subjectінклюзивна компетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectінклюзивне освітнє середовищеuk_UA
dc.titleІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ЗВО: СУТНІСТЬ, СТРУКТУРАuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 2.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2023-127-134.pdf238,22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.