Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3040
Назва: | ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ СФЕРИ В УМОВАХ ВИЩОЇ ШКОЛИ |
Автори: | Останіна Н. С. Качалова, Т. В. |
Ключові слова: | соціальний працівник закладу позашкільної освіти компетентність професійна компетентність формування професійної компетентності |
Дата публікації: | 2023 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | Автор статті висвітлює та аналізує проблему формування професійної компе- тентності працівників, педагогів позашкільних закладів в умовах вищої школи. Визначена мета статті. Акцентована увага на тому, що у змісті формальної вищої освіти все більше уваги надається формуванню та розвитку компетент- ностей майбутніх спеціалістів гуманістичного спрямування, наголошено на необхідності вміти безперервно вчитися впродовж життя. На основі сучасної психолого-педагогічної літератури розкрито поняття «нав- чально-виховний процес закладу позашкільної освіти». Автор підкреслює, що в парадигмі навчання впродовж життя формальна вища освіта розглядається як відправна, де з часом змінюються пріоритети у вимогах до компетентностей працівників. Автором схарактеризовано розуміння сутності компетентнісного підходу в освіті ключових дефініцій «компетенція» і «компетентність», «профе- сійна компетентність» в соціально-педагогічній науці й практиці. У статті визначено зміст сучасної підготовки за обраною спеціальністю пред- ставлено у нормативній моделі компетентності. Виділено та розглянуто структурні складові професійної компетентності майбутнього вчителя поза- шкільного закладу, зокрема знання, уміння та навички, що придбані під час навчання та практичної діяльності. Актуалізовано питання зростання професійної компетентності спеціалістів, яка базується на загальній (універсальній) компетентності, що також важлива для успішної подальшої професійної діяльності здобувача вищої освіти в різних сферах обраної професії та для його особистісного розвитку (зростання). Процес формування професійної компетентності майбутнього вчителя поза- шкільної освіти у вищій школі вимагає комплексного підходу до вирішення цієї проблеми, оскільки компетентність є ключовим аспектом підготовки висококва- ліфікованих педагогів у вищих навчальних закладах. |
Опис: | The author of the paper highlights and analyzes the problem of forming the professional competence of employees and teachers of out-of-school institutions in higher education. The purpose of the article is defined. The author emphasizes that in terms of the content of formal higher education, more and more attention is paid to the formation and development of competencies of future humanistic specialists, emphasizing the need to be able to learn continuously throughout life. On the basis of modern psychological and pedagogical literature, the concept of "educational process of an out-of-school education institution" is revealed. The author emphasizes that in the paradigm of lifelong learning, formal higher education is seen as a starting point, where priorities in the requirements for employee competencies change over time. The author characterizes the understanding of the essence of the competency- based approach in education by the key definitions of "competence" and "competence", "professional competence" in social and pedagogical science and practice. The content of modern training in the chosen specialty is presented in the normative model of competence. The structural components of the professional competence of the future teacher of an extracurricular institution are highlighted and considered in the article, in particular, the knowledge, abilities and skills acquired during training and practical activities. The issue of increasing the professional competence of specialists, which is based on general (universal) competence, which is also important for the successful further professional activity of a higher education student in various fields of the chosen profession and for his/her personal development (growth), is actualized. Thus, the process of forming the professional competence of a future teacher of extracurricular education in higher education requires a comprehensive approach to solving this problem. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3040 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 2. |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2023-135-141.pdf | 231,75 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.