Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3851
Title: МЕХАНІЗМИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Authors: Останіна, Н. С.
Демченко, Н. М.
Качалова, Т. В.
Keywords: технології
технології здоров’язбереження
збереження та зміцнення здоров’я
охорона здоров’я
здоров’язберігаюча компетентність
заклад позашкільної освіти
Issue Date: 2024
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: У статті досліджується важливість здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі формування здорового способу життя учнівської молоді в позашкільному закладі. Розглянуто питання, пов’язане зі сталістю суспільства та майбутнім розвитком держави – проблему збереження та зміцнення здоров’я дітей. Визначено критерії здоров’язбережувального оцінювання занять, серед яких: формування мотивації на досягнення успіху, урахування працездатності вихованців, особистісна зорієнтованість, а також гігієнічні умови і позитивний психологічний клімат. Розкрито сутність поняття «технологія» та надана класифікація існуючих технологій здоров’язбереження. Окреслено шляхи оптимізації процесу збереження здоров’я дітей засобами цих технологій, а також етапи формування здоров’я-збережувальної компетентності та виховання особистості учня як фізично розвиненої, підготовленої до суспільно-корисної діяльності. Обґрунтовано, що впровадження таких технологій у виховний процес сприяє не лише формуванню стійких соціальних установок щодо здорового способу життя, але й запобіганню захворюваності серед підростаючого покоління. Авторами підкреслено, що здорова дитина є основою здорового суспільства, і що формування здоров’язбережувальної компетентності має бути в центрі уваги педагогів та фахівців соціальної сфери. У статті акцентовано увагу на необхідності відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я соціуму, що є важливим напрямком сучасної освіти. Особливо важливо в умовах сучасних викликів суспільства, таких як пандемії, стреси та негативний вплив екології, забезпечити належну підготовку молоді до активного і здорового способу життя. Впровадження здоров’язбережувальних технологій є необхідним кроком для формування свідомих громадян, готових до відповідальних дій на користь власного здоров’я та добробуту суспільства в цілому. Автори сподіваються, що результати дослідження сприятимуть розвитку прог рам здоров’язбереження в закладах позашкільної освіти та посилять увагу до виховання здорової, фізично активної молоді, яка зможе протистояти викликам сучасного світу. Важливо, щоб здоров’я молодого покоління стало пріоритетом не лише в освітній, але й у соціальній політиці держави, що відкриває нові можли вості для гармонійного розвитку суспільства.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3851
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№3_2024-36-47.pdf250,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.