Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3853
Назва: | КУЛЬТУРА ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ: СУТНІСТЬ ТА УМОВИ РОЗВИТКУ |
Автори: | Кононко, О. Л. |
Ключові слова: | особистісна культура культура самовираження особистісно професійне самовираження самоорганізація самореалізація самостійна професійна діяльність психолого-педагогічні умови оптимізації освітнього процесу у ЗВО |
Дата публікації: | 2024 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито сутність культури особистісно-професійного самовираження майбутніх педагогів, яка розглядаэться як складний інтегрований феномен. Зазначено, що сформованість культури самовираження засвідчується особливостями, способами і результатами самостійно організованої професійної діяльності, які набувають для майбутнього педагога значущості та відповідають його інтересам. Визначено концептуальні засади дослідження, уточнено зміст основних категорій, описано комплексну методику вивчення інтегративного феномену. Розроблено критерії, показники, компоненти та схарактеризовано рівні сформованості культури самовираження майбутніх вихователів дошкільної сфери. Основними критеріями оцінки міри сформованості культури самовираження виступили: організованість, мотивація досягнення, комунікатив на толерантність, креативність. Описано авторську типологію культури самовираження, до складу якої віднесено такі пам’ять рівнів її розвитку: духовно орієнтований, особистісний, суб’єктний, базовий та деструктивний. Визначено основні психолого-педагогічні умови оптимізації освітнього процесу у ЗВО, спрямовані на ефективний розвиток культури особистісно-професійного само вираження майбутніх педагогів. В якості основних виступили: розвиток у май бутніх вихователів ЗДО життєдайного Я-образу, адекватної самооцінки; вправляння в уміннях планувати, організовувати, регулювати, контролювати та оцінювати самостійну професійну діяльність; заохочення проявів творчої фантазії, креативності, здатності варіювати засоби досягнення мети; гуманізація взаємодії з дошкільниками, формування ціннісного ставлення до них. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3853 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2024-17-26.pdf | 239,19 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.