Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3917
Title: | Розвиток картин, нарисів та поезій тижневика «Lа Caricature» у композиціях описів балу губернського міста N. у «Мертвих душах» М. Гоголя |
Authors: | Джулай, Ю. В. |
Keywords: | Ашіль Деверіа емоційний обмін захоплений погляд М. Гоголь невтішна історія погляду Оноре де Бальзак паризькі бали розподіл провини проникливий погляд Шарль Філіпон |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | У статті побудовано реконструкцію тривалого опанування М. Гоголем художніх і літературних творів паризького сатиричного тижневика «Карикатура» («La Caricature»), які стали важливими елементами розвитку опису «паризького» балу губернського міста N. у восьмій главі «Мертвих душ». У статті описані художні «продовження» картин, нарисів та поезій з тижне вика «Карикатура» в описах окремих сцен «паризького» балу міста N. та їхнього композиційного об’єднання через здатність відображати зміну позитивної і натхненної приязні спільнот балу і героя на обурення та взаємний осуд. У статті розкриваються композиційні наслідки опанування М. Гоголем уваги до статусу героя в описі випадкових неприємностей балів Парижа з нарису «Уривок з листа в провінцію» та уваги до картин французького художника і літографа А. Деверіа в обранні двох головних «жіночих» вимірів описів балу. Перший вимір торкається публічної демонстрації в описах балу володіння тонкощами прикрашання вбранням жіночої вроди. Другий вимір торкається особливого виділення епізодів сяяння жіночої вроди без прикрас, які особливо виокремлюють деталі схоплення поглядом героя сяючої краси доньки губернатора міста N. У статті показано як опис ходи балу в напрямку кінця взаємної поваги і приязні спільнот балу та героя увінчує проголошення героєм звинувачення балу, яке озвучує зображення реальної ціни жіночої краси у карикатурі «Месьє Бюджет і мадемуазель Скарбничка на прогулянці в Тюїльрі». У статті розкрито вкрай важливий авторський здобуток композиційного об’єднанні сцен балу, який стає інтегрованим описом відповідних сцен балу як послідовних подій з категорії «невтішної історії погляду», яка мала, як показано у статті, за виток свого походження своєрідне художнє «перейменування» Гоголем змісту нарису О. де Бальзака «Сусіди». |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3917 |
Appears in Collections: | Література та культура Полісся. Випуск 111 (2024 р.) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Полісся 111-141-161.pdf | 990,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.