Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4146
Title: | Соціально-емоційне навчання старших дошкільників у грі як технологія попередження їх недисциплінованості |
Authors: | Бадуля, Олена Вікторівна |
Keywords: | недисциплінованість дисциплінованість негативна поведінка гра соціально-емоційне навчання профілактика |
Issue Date: | Dec-2024 |
Abstract: | Анотація. У роботі обґрунтовані теоретичні аспекти попередження недисциплінованості у старших дошкільників. Це здійснено шляхом аналізу категоріально-понятійної характеристики недисциплінованості у дітей; особливостей вияву недисциплінованості у дітей старшого дошкільного віку; вивчення педагогічних аспектів попередження недисциплінованості у старших дошкільників засобами соціально-емоційного навчання в грі як технології подолання їх недисциплінованості. Емпірична частина роботи присвячена практичному вивченню педагогічних умов використання соціально-емоційного навчання старших дошкільників у грі як технології попередженні їх недисциплінованості. З цією метою розроблена і реалізована програма констатувального педагогічного експерименту та за результатами дослідно-експериментальної роботи запропонована рекомендована система роботи з оптимізації педагогічних умов використання соціально-емоційного навчання в грі як технології подолання недисциплінованості у старших дошкільників. |
Description: | Abstract. The theoretical aspects of prevention of indiscipline among older preschoolers are substantiated in the work. This was done by analyzing the categorical-conceptual characteristics of indiscipline in children; features of the manifestation of indiscipline in children of older preschool age; study of pedagogical aspects of prevention of indiscipline in older preschoolers by means of social-emotional learning in the game as a technology for overcoming their indiscipline. The empirical part of the work is devoted to the practical study of pedagogical conditions for the use of socio-emotional education of older preschoolers in the game as a technology for preventing their indiscipline. For this purpose, a program of ascertaining pedagogical experiment was developed and implemented, and based on the results of research and experimental work, a recommended work system was proposed to optimize the pedagogical conditions of using social-emotional learning in the game as a technology for overcoming indiscipline in older preschoolers. Key words: indiscipline, discipline, negative behavior, game, social-emotional learning, warning, prevention. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4146 |
Appears in Collections: | 012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Бадуля_магістерська_2024.pdf | 1,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.