Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4146
Title: Соціально-емоційне навчання старших дошкільників у грі як технологія попередження їх недисциплінованості
Authors: Бадуля, Олена Вікторівна
Keywords: недисциплінованість
дисциплінованість
негативна поведінка
гра
соціально-емоційне навчання
профілактика
Issue Date: Dec-2024
Abstract: Анотація. У роботі обґрунтовані теоретичні аспекти попередження недисциплінованості у старших дошкільників. Це здійснено шляхом аналізу категоріально-понятійної характеристики недисциплінованості у дітей; особливостей вияву недисциплінованості у дітей старшого дошкільного віку; вивчення педагогічних аспектів попередження недисциплінованості у старших дошкільників засобами соціально-емоційного навчання в грі як технології подолання їх недисциплінованості. Емпірична частина роботи присвячена практичному вивченню педагогічних умов використання соціально-емоційного навчання старших дошкільників у грі як технології попередженні їх недисциплінованості. З цією метою розроблена і реалізована програма констатувального педагогічного експерименту та за результатами дослідно-експериментальної роботи запропонована рекомендована система роботи з оптимізації педагогічних умов використання соціально-емоційного навчання в грі як технології подолання недисциплінованості у старших дошкільників.
Description: Abstract. The theoretical aspects of prevention of indiscipline among older preschoolers are substantiated in the work. This was done by analyzing the categorical-conceptual characteristics of indiscipline in children; features of the manifestation of indiscipline in children of older preschool age; study of pedagogical aspects of prevention of indiscipline in older preschoolers by means of social-emotional learning in the game as a technology for overcoming their indiscipline. The empirical part of the work is devoted to the practical study of pedagogical conditions for the use of socio-emotional education of older preschoolers in the game as a technology for preventing their indiscipline. For this purpose, a program of ascertaining pedagogical experiment was developed and implemented, and based on the results of research and experimental work, a recommended work system was proposed to optimize the pedagogical conditions of using social-emotional learning in the game as a technology for overcoming indiscipline in older preschoolers. Key words: indiscipline, discipline, negative behavior, game, social-emotional learning, warning, prevention.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4146
Appears in Collections:012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бадуля_магістерська_2024.pdf1,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.