Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4241| Назва: | ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ МИСТЕЦТВА І ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ |
| Автори: | Гордієнко, Т. В. |
| Ключові слова: | інтеграція мистецтво трудове навчання початкова школа Нова українська школа творчість естетичне виховання ключові компетентності проєктна діяльність педагогічні умови |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
| Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто особливості інтеграції мистецтва і трудового навчання в початковій школі в умовах реформування освіти за концепцією Нової української школи. Визначено актуальність інтегрованого підходу як ефективного засобу формування творчих, практичних та естетичних компетентностей молодших школярів та окреслено фактори актуальності інтеграції мистецтва і трудо вого навчання в початковій школі: освітня реформа НУШ, розвиток ключових компетентностей, формування естетичних і практичних цінностей, індиві дуальний підхід, культурне виховання. Проаналізовано педагогічні підходи до інтеграції мистецтва та трудового навчання, а саме: проєктно-орієнтований підхід, інтеграція через тематику, метод проблемного навчання, ігровий підхід, використання народного мистецт ва, створення міждисциплінарних проєктів, використання сучасних технологій. Акцентовано увагу на аспектах, які роблять впровадження інтегрованого навчанняуспішним, це – створення сприятливого освітнього середовища, враху вання вікових особливостей, використання інтегрованих методів навчання. Виділено ефективні методи, які допоможуть об’єднати мистецтво і трудове навчання: проєктна діяльність, міждисциплінарні зв’язки, ігрова форма навчання, використання народних традицій. Обгрунтовано педагогічні умови успішної інтеграції мистецтва і трудового навчання: методична готовність вчителя, наявність інтегрованого навчально го середовища, проектна та діяльнісна форма навчання, орієнтація на індивіду альні особливості учнів, формування ключових компетентностей, використання народних традицій, рефлексія і самооцінка. Окреслено переваги інтеграції для гармонійного розвитку учнів. Інтеграція мистецтва і трудового навчання у формуванні ключових компетент ностей молодших школярів є доцільною, оскільки це сприяє всебічному розвитку особистості дитини і відповідає сучасним освітнім стандартам та дозволить досягти основної мети НУШ – виховання компетентної, творчої та самостійної особистості, здатної до навчання протягом життя. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4241 |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| макет_НЗ_№1_2025 (1)-55-63.pdf | 228,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.