Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4293
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кресан О. Д. | - |
dc.contributor.author | Мхітар’ян Л. С. | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-14T05:57:31Z | - |
dc.date.available | 2025-04-14T05:57:31Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Кресан О.Д., Мхітар’ян Л. С. Проблема універсальності сприймання руху та часу у творах мистецтва. Гуманітарні студії: педагогіка, психологія, філософія. / Національний університет біоресурсів і природокористування України. Том.12, 2024, №2. С. 262-273. | uk_UA |
dc.identifier.udc | 159.937.53/54:347.782 | - |
dc.identifier.uri | https://humstudios.com.ua/uk/journals/tom-12-2-2024/problema-universalnosti sprymannya-rukhu-ta-chasu-u-tvorakh-mistetstva | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4293 | - |
dc.description.abstract | У статті досліджено проблему універсальності сприймання руху та часу у творах образотворчого мистецтва. Сприймання творів мистецтва стосується не лише перцептивних процесів та когнітивної сфери людини, а становить особистісну та світоглядну проблему, оскільки пов’язано з системою сформованих стереотипів особистості – когнітивних фенотипів, що формуються в процесі життєвого та професійного досвіду. Традиційними поглядами на сприймання руху та його інтенсивності в образотворчому мистецтві, що тривалий час вважалися універсальними, було сприйняття напрямку руху зліва направо як більш природного і швидкого, а руху справа наліво відповідно як ускладненого, повільного й менш інтенсивного. Ці положення стали основою для експериментального дослідження сприймання руху та часу у творах мистецтва, в якому взяли участь дві групи респондентів. Експериментальна група (N=38) складалася з осіб, які не є близько знайомі з мистецтвом та правилами побудови композиції. Контрольна група (N=30) складалася зі студентів, які професійно вивчають мистецтвознавство та образотворче мистецтво. В якості експериментального матеріалу досліджуваним були запропоновані картини відомих художників, де переданий рух з певною швидкістю та інтенсивністю. Кожна картина була представлена в оригінальному та дзеркальному відображенні, де рух був відображений у зворотному напрямку. Результати дослідження були проаналізовані за допомогою статистичного тесту λ Колмогорова-Смирнова, що демонструє наявність або відсутність закономірностей у виборі досліджуваними номерів картин, які відповідають прямому чи зворотному руху на картині. За допомогою даного тесту також здійснено гендерне порівняння особливостей сприймання руху і часу у творах мистецтва. Результати експериментального дослідження ставлять під сумнів універсальність сприймання руху та часу в образотворчому мистецтві і потребують перевірки в подальших дослідженнях. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | сприймання руху | uk_UA |
dc.subject | сприймання часу | uk_UA |
dc.subject | універсальність сприймання творів мистецтва | uk_UA |
dc.subject | індивідуальні особливості сприймання мистецтва | uk_UA |
dc.title | Проблема універсальності сприймання руху та часу у творах мистецтва | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024_Кресан_Мхітарян_Проблема універсальності приймання руху і часу у творах мистецтва.pdf | 949,06 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.