Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4296
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКресан О. Д.-
dc.date.accessioned2025-04-14T06:00:49Z-
dc.date.available2025-04-14T06:00:49Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationКресан О. Психологічні особливості сприймання творів мистецтва особами з різним типом функціональної асиметрії мозку. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія» / Ред. кол.: В. Й. Бочелюк та ін. Мукачево : Вид-во МДУ, 2024. Т. 10, No 2. 111 с. С.29-38.uk_UA
dc.identifier.udc159.937:347.782-
dc.identifier.urihttps://pp-msu.com.ua/uk/journals/tom-10-2-2024-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4296-
dc.description.abstractУ статті висвітлено теоретичне та емпіричне дослідження психологічних особливостей сприймання творів мистецтва особами з різними типами функціональної /міжпівкульової асиметрії головного мозку. Сприймання творів мистецтва є індивідуально-когнітивним процесом, що може відрізнятися у автора та реципієнта художньої творчості. Авторський задум може бути некоректно зрозумілий глядачами, якщо не враховані особливості індивідуального сприйняття твору мистецтва. Традиційне уявлення про сприймання мистецтва базується на психологічних теоріях, створених у двадцятому столітті, які зазначають, що сприймання простору та руху на картині відбувається зліва направо. Сучасні наукові дослідження не підтверджують цей факт, посилаючись на зміну індивідуально-психологічних особливостей реципієнтів, що можуть впливати на процес сприйняття ними мистецтва. У статті висвітлено хід та результати емпіричного дослідження сприймання руху та його швидкості, що передані у творах образотворчого мистецтва. Дослідження відбувалося за допомогою методу стандартизованого інтерв’ю з досліджуваними двох груп – особи, які не мають професійних знань про мистецтво (N=43), а також студенти, що вивчають мистецтвознавство та образотворче мистецтво як фахові дисципліни і знайомі з правилами конструювання композиції на картині (N=30). Результати були проаналізовані за допомогою статистичних критеріїв: тест Колмогорова-Смирнова та критерій кутового перетворення Фішера φ*. В результаті емпіричного дослідження не було виявлено статистично достовірних закономірностей у сприйманні творів мистецтва у загальній групі, проте виявлені істотні відмінності в особливостях сприймання руху та його швидкості у творах мистецтва особами з різним типом функціональної / міжпівкульової асиметрії головного мозку, що свідчить про нелінійний характер сприймання, а також вплив когнітивних фенотипів на сприймання творів мистецтва.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectсприймання творів мистецтваuk_UA
dc.subjectфункціональна / міжпівкульова асиметрія головного мозкуuk_UA
dc.subjectправорукістьuk_UA
dc.subjectліворукістьuk_UA
dc.subjectкогнітивний фенотипuk_UA
dc.titleПсихологічні особливості сприймання творів мистецтва особами з різним типом функціональної асиметрії мозкуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2024_Кресан_Сприймання творів мистецтва.pdf984,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.