Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4387
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛосєва, Н.-
dc.contributor.authorГомоляко, Р.-
dc.date.accessioned2025-07-15T05:19:42Z-
dc.date.available2025-07-15T05:19:42Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4387-
dc.description.abstractІнтеграція до світового освітнього простору є важливим напрямом розвитку освіти України, що актуалізує необхідність вивчення закордонного досвіду, аналіз здобутків та прорахунків у освітніх новаціях розвинутих країн світу. Заслуговують на увагу педагогічні ідеї, які вплинули на розвиток неформальної освіти, її формування як відкритої системи, що функціонує на принципах доступності, неперервності, соціальної спрямованості. Метою статті є дослідження та узагальнення ідеї розвитку неформальної освіти у світовій практиці; висвітлення процесу зміни підходів до неформальної освіти закордонних країн та України залежно від історичного,суспільного, культурного та національного контексту, а також опис їх впливу на подальший розвиток системи неформальної освіти. Виокремлено спільні та відмінні характеристики розвитку педагогічних ідей цих країн, з метою застосування досвіду в систему вітчизняної неформальної освіти. Оглядовий аналіз проблеми проведено у ретроспективному контексті, що дозволяє розкрити вплив неформальної освіти у різних країнах на розвиток суспільства у певний історичний період. У наш час формальна освіта поступово втрачає свою монополію і розуміння освітян щодо можливостей впливу неформальної освіти на розвиток компетентностей людини стає одним з головних завдань педагогічної спільноти. Результати досліджень доводять, що неформальна освіта пропонує новий зміст і новітні форми навчання, які дозволяють людині пристосуватися до трансформацій та інновацій у швидкозмінному житті. У багатьох розвинутих країнах світу неформальна освіта спрямована на поглиблення демократії, свобод людини, на створення умов для формування національної свідомості громадянина й у той же час на формування толерантності для життя у глобалізованому світі, покращення комунікацій. Проаналізовано та презентовано вітчизняний і закордонний досвід розвитку неформальної освіти з метою застосування та впровадження окремих ідей у практику неформальної освіти в України. Проведений аналітичний огляд показує великий ресурсний потенціал неформальної освіти, яка здатна достатньо швидко реагувати на різні освітні потреби людини і є важливою складовою системи освіти протягом життя. Методами дослідження слугували порівняльний аналіз та якісний контент-аналіз міжнародних досліджень. Було розглянуто педагогічні ідеї розвитку неформальної освіти в окремих країнах світу, досвід їх реалізації та вплив на суспільний розвиток. Висновки. Стаття має практичне значення для вдосконалення освітніх практик, покликана сприяти кращому розумінню тенденцій розвитку сучасної освіти в цілому та специфіки розвитку неформальної освіти, виявленню викликів освіти сьогодення, що потребують розв’язання.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectпедагогічні ідеїuk_UA
dc.subjectнеформальна освітаuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectсуспільствоuk_UA
dc.subjectзакордонний досвідuk_UA
dc.titleДослідження розвитку педагогічних ідей у неформальній освіті розвинутих країн світуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лосєва+та+ін.pdf226,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.