Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4479
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПодоляка, Н. С.-
dc.date.accessioned2025-08-23T19:36:32Z-
dc.date.available2025-08-23T19:36:32Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc007:654-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4479-
dc.description.abstractУ статті розглянуто процес «більшовизації» у підручникотворенні та дитячій книзі 1920–30-х рр. крізь призму публікацій журналу «Дитячий рух». Окреслено умови, за якими у дитячу психологію проникають нові ідеологічні настанови. Зазначено, що основним завданням редколегії журналу було висвітлення методичних рекомендацій щодо комуністичного виховання підростаючого покоління, допомога керівникам дитячого руху в самоосвіті та вирішенні «болючих питань», які з’являться у ході втілення основ ідеології тогочасної більшовицької системи. Проведено моніторинг публікацій, у яких піднімалися питання щодо забезпечення шкіл підручниками, їх створення та розвитку дитячої літератури. Для аналізу використано ресурс електронної бібліотеки Харківського національного університету ім. В. Каразіна. Дописувачі журналу «Дитячий рух» відзначають надто високий рівень більшовизації дитячої книги та преси. Зокрема, спостерігається усунення з дитячого вжитку казок, відсутність емоційного піднесення, історій живих людей, переживань художнього образу, низький рівень оформлення дитячої книжки. Вихід з цього становища вбачався у зміні тематики на природничий, географічний, історичний аспекти розвитку суспільства, знайомством дітей з класичними творами світової літератури. Доведено, що у дитячу та навчальну літературу поступово вносяться запропоновані політичні та ідеологічні кліше, створюються нові герої, по-новому інтерпретуються історичні події, вносяться нові ритуали та символи, покликані донести до нового покоління переконання, що партія зіграла надзвичайно важливу роль у долі їх країни та у розвитку всього людства.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectжурнал «Дитячий рух»uk_UA
dc.subjectбільшовизаціяuk_UA
dc.subjectдитяча книгаuk_UA
dc.subjectнавчальна книгаuk_UA
dc.subjectдитяча пресаuk_UA
dc.title«Більшовизація» у підручникотворенні та дитячій книзі на сторінках журналу «Дитячий рух» (1925–1934)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Література та культура Полісся. Випуск 112 (2025 р.)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЛКП 112_26 ПОДОЛЯКА 251-260.pdf258,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.