Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4483
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЩербина, С. В.-
dc.date.accessioned2025-08-23T19:57:56Z-
dc.date.available2025-08-23T19:57:56Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc338.48:008(477.51)-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4483-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано культурно-історичні домінанти Чернігівщини як ключовий чинник формування туристичної привабливості регіону. Здійснено аналіз матеріальних і нематеріальних елементів культурної спадщини, що становлять ресурс для формування сталих туристичних практик. Акцентовано увагу на значенні історико-архітектурного надбання у формуванні туристичного іміджу регіону. Розглянуто сучасний стан туристичної інфраструктури, рівень популяризації ключових культурно-історичних об’єктів, а також окреслено напрями їх подальшої інтеграції до тематичних туристичних маршрутів. Чернігівщина розглядається як регіон із унікальним культурно-історичним ландшафтом, який вимагає комплексного підходу до збереження та створення позитивного туристичного іміджу. Особливу увагу в дослідженні приділено аналізу трансформаційних процесів у туристичній сфері Чернігівської області під впливом двох глобальних кризових факторів – пандемії COVID-19 (2020–2021 рр.) та повномасштабної військової агресії Російської Федерації, що розпочалася 24 лютого 2022 року. У статті простежено, які суттєві зміни в структурі, пріоритетах і формах реалізації туристичних ініціатив у регіоні спричинили ці чинники. Зокрема, охарактеризовано процеси згортання традиційних форм туризму (екскурсійного, фестивального, міжнародного) та водночас окреслено активізацію альтернативних підходів, таких як розвиток локалізованих туристичних практик, волонтерського туризму, а також меморіального туризму, спрямованого на збереження та осмислення місць воєнної пам’яті й національного спротиву. У цьому контексті туристичні ініціативи розглядаються як інструмент соціального відновлення, укріплення локальної ідентичності та формування нових форматів взаємодії між культурною спадщиною і сучасним наративом української стійкості. У статті також наведено приклади успішних локальних ініціатив (фестивалі, краєзнавчі програми), розглянуто можливості цифрової репрезентації об’єктів культурної спадщини й окреслено перспективи побудови регіонального туристичного бренду на основі історичної ідентичності Чернігівщини.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectЧернігівщинаuk_UA
dc.subjectкультурна спадщинаuk_UA
dc.subjectісторичні домінантиuk_UA
dc.subjectтуризмuk_UA
dc.subjectархітектураuk_UA
dc.subjectматеріальна культураuk_UA
dc.subjectтуристичний потенціалuk_UA
dc.titleКультурно-історичні домінанти як чинник туристичного розвитку Чернігівщиниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Література та культура Полісся. Випуск 112 (2025 р.)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЛКП 112_26-290-302.pdf304,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.