Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4605
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПихтіна, Н. П.-
dc.date.accessioned2025-10-04T17:42:43Z-
dc.date.available2025-10-04T17:42:43Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc373.2.091.39-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4605-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано теоретичні і прикладні аспекти сучасного вітчизняного і зарубіжного досвіду соціально-емоційного навчання дошкільників в грі. Охарактеризовані педагогічні можливості гри як провідної діяльність дитини у дошкільному віці та як найбільш вивчених і досліджених в якості засобу, методу, форми, прийому розвитку і виховання дітей. Проаналізовані сучасні дослідження науковців спільноти The LEGO Foundation щодо гри на основі наскрізного підходу. Гра як активність дітей, представлена п’ятьма характеристиками (гра радісна, значуща, соціальна, мотивуюча, активна), що забезпечує нове розширене розуміння і тлумачення її сутності та можливостей у взаємодії педагога з дітьми у їх всебічному розвитку у єдності фізичної, соціальної, когнітивної, емоційної, креативної сфер. Науково підтверджено ефективність взаємодії зазначених сфер всебічного розвитку дитини шляхом застосування інноваційної технології – соціально-емоційного навчання дитини в грі. Пояснені сучасні підходи до тлумачення основ розвитку дитини: її самоусвідомлення, самоконтроль, суспільна свідомість, соціальні навички, відповідальне прийняття рішень. На основі вивчення відповідного датського досвіду використання гри у розвитку і вихованні дитини, нами окреслені й проаналізовані її п’ять основних характеристик: агентність, радість, значущість, соціальна взаємодія, мотивація й активна залученість, що є, одночасно, важливими складовими взаємодії дитини з однолітками і дорослими у грі. Практично вивчені рівні сформованості володіння педагогами технологією соціально-емоційного навчання дошкільників в грі та підтверджена необхідність розробки системи роботи з її оптимізації. Відповідно до сучасних психолого-педагогічних досліджень та the LEGO Foundation в Україні, вивчено та впроваджено в освітній процес ЗДО парціальну програму соціально-емоційного навчання дошкільників «Веселі Друзі» в якості сучасного навчально-методичного інструментарію для реалізації в освітньому процесі дошкільного закладу методики соціально-емоційного навчання дошкільника в грі та відповідний семінар-практикум для вихователів «Педагогіка гри у ЗДО». Особливості впровадження цього досвіду у ЗДО міста Ніжина, представлені у статті.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectграuk_UA
dc.subjectігрова діяльністьuk_UA
dc.subjectігрові активностіuk_UA
dc.subjectсоціально-емоційне навчанняuk_UA
dc.subjectемоційна підтримкаuk_UA
dc.subjectпарціальна програмаuk_UA
dc.subjectthe LEGO Foundationuk_UA
dc.titleСОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ В ГРІ: ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№3_2025-237-247.pdf244,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.