Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4606
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНовгородський, Р. Г.-
dc.date.accessioned2025-10-04T17:44:39Z-
dc.date.available2025-10-04T17:44:39Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc37.013.43:376-053.2"364"-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4606-
dc.description.abstractНаукове дослідження присвячене аналізу можливостей інтеграції арт-терапії в освітнє середовище як ефективного інструменту соціально-психологічної підтримки дітей, які пережили воєнні події. Розглядаються особливості організації навчального процесу для таких дітей, з акцентом на необхідність створення безпечного та інклюзивного освітнього простору. Зокрема мова йде про врахування різні особистісні стани – тривожність, труднощі в соціальній адаптації та зниження навчальної мотивації тощо. У дослідженні аналізуються різні види мистецтв як різні засоби арт-терапії (малювання, ліплення, музична терапія, драматична імпровізація та інш), які сприяють зниженню рівня стресу, відновленню емоційної стабільності, розвитку резилієнтності та соціальній інтеграції. Особлива увага приділяється адаптації цих методів до шкільного контексту, враховуючи вікові особливості дітей, їхній психологічний стан та "культурний бекграунд". Пропонуються практичні рекомендації щодо впровадження арт-терапевтичних практик у навчальні заклади, включаючи: підготовку педагогів та шкільних психологів до використання елементів арт-терапії; створення спеціалізованих арт-терапевтичних зон у школах; розробку індивідуальних і групових програм для дітей, які зазнали травм; залучення професійних арт-терапевтів до співпраці з освітніми установами. Дослідження підкреслює важливість міждисциплінарного підходу, який передбачає співпрацю педагогів, психологів, соціальних педагогів і батьків для забезпечення комплексної підтримки дітей. Окремо розглядаються виклики, пов’язані з обмеженими ресурсами, недостатньою кваліфікацією персоналу та стигматизацією дітей, які пережили воєнні подіїuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectарт-терапіяuk_UA
dc.subjectвоєнні подіїuk_UA
dc.subjectсоціальна роботаuk_UA
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.subjectсоціально-психологічна підтримкаuk_UA
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk_UA
dc.subjectрезилієнтністьuk_UA
dc.titleІНТЕГРАЦІЯ АРТ-ТЕРАПІЇ В ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ, ЯКІ ПЕРЕЖИЛИ ВОЄННІ ДІЇuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-230-236.pdf182,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.