Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4612
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Степанець, І. О. | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-04T17:55:17Z | - |
dc.date.available | 2025-10-04T17:55:17Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.udc | 378.091.12.011.3-051-057.87 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4612 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена розгляду проблеми взаємодії викладачів і студентів в контексті демократизації та гуманізації освітнього процесу у закладах вищої, зокрема педагогічної, освіти. Актуальність дослідження обумовлюється потребою створення ефективного освітнього середовища, яке б перетворювало взаємодію головних суб’єктів освітнього процесу у механізм розвитку особистості та підвищення професійного становлення майбутніх фахівців. Зазначено, що основними принципами взаємодії у сучасному ЗВО мають бути партнерство, рівноправність, взаємна вимогливість і відповідальність, повага, доброзичливість та співпраця. Метою дослідження є висвітлення та характеристика основних психологічнопедагогічних та організаційно-методичних аспектів педагогічної взаємодії в умовах ЗВО. На основі результатів узагальнення наукової теорії та власного досвіду викладацької діяльності визначено поняття педагогічної взаємодії викладача і студента та місця в ній педагогічної етики. Шляхом письмового опитування названо та ранжовано актуальні освітньоетичні цінності викладачів і здобувачів освіти в сучасних умовах, що впливають на ефективність і якість освітньої діяльності у ЗВО. Особливості результатів опитування пов’язані з тим, що здобувачі освіти надають перевагу загальнолюдським цінностям. Виокремлено умови успішності управління процесом формування і розвитку взаємодії викладачів і студентів у цілісному педагогічному процесі та визначено його особливості. Встановлено, що ключовими чинниками, що обумовлюють досягнення ефективної співпраці і її якісних результатів, є діалог та повага. За результатами узагальнення досвіду роботи колективу Харківської гуманітарно-педагогічної академії, бесід з експертами й висновків науковців названо способи і прийоми встановлення продуктивного діалогу та досягнення поваги у взаємодії зі здобувачами освіти. Розкрито окремі методичні підходи до створення сприятливої психологічної атмосфери, що допомагає суб’єктам освітнього процесу налагоджувати їх комунікацію стосовно вирішення як професійних, так і суто особистісних проблем. Наведено результати та охарактеризовано наслідки експрес-опитування здобувачів вищої освіти стосовно реальних і бажаних видів взаємовідносин у системі «викладач – студент», що прямо чи опосередковано впливають на організацію і якість освіти в умовах ЗВО. У висновках представлені узагальнені вимоги до формування ефективної демократичної за формою і гуманізованої за змістом цілісної системи взаємодії суб’єктів освітнього процесу у сучасному ЗВО, зокрема педагогічному. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.subject | суб’єкти освітнього процесу | uk_UA |
dc.subject | педагогічна взаємодія | uk_UA |
dc.subject | співпраця | uk_UA |
dc.subject | педагогічна етика | uk_UA |
dc.subject | етичні цінності | uk_UA |
dc.title | РОЗВИТОК ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТА В КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ЗМІН У СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-178-187.pdf | 199,13 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.