Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4613
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Спіліоті, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-04T17:56:48Z | - |
dc.date.available | 2025-10-04T17:56:48Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.udc | 378.016:781.62 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4613 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто актуальну проблему формування музично-інтонаційного мислення майбутніх учителів музичного мистецтва як провідного чинника становлення їхньої професійної компетентності. Сучасна система мистецької освіти потребує переосмислення змісту й методів фахової підготовки педагогів, здатних не лише володіти музичною грамотою, а й глибоко осмислювати художній зміст музичного твору, сприймати його емоційно й інтелектуально, формуючи в учнів здатність до глибокого, естетично насиченого сприймання музики. Саме тому проблема розвитку музично-інтонаційного мислення набуває особливої актуальності в контексті модернізації педагогічної освіти. Проаналізовано сутність поняття «музично-інтонаційне мислення», що розглядається як цілісне утворення, яке об’єднує здатність до художнього сприймання, емоційно-образного осмислення й творчого відтворення музичного змісту. Виокремлено його ключові структурні компоненти: чуттєво-образне сприймання музики, рефлексивне усвідомлення інтонаційної виразності та творче продукування інтонаційного матеріалу. Особливу увагу приділено функціям музично-інтонаційного мислення, серед яких визначено емоційно-інтонаційну (відповідальну за глибоке співпереживання музичному образу) та логікоконструктивну (що забезпечує цілісність і логіку художнього мислення). У роботі подано характеристику педагогічних умов і принципів, що сприяють ефективному формуванню музично-інтонаційного мислення: створення естетично насиченого освітнього середовища, залучення до активної музичнотворчої діяльності, розвиток рефлексивних здібностей та інтонаційного слуху. Розглянуто дієві методи та прийоми, зокрема аналітико-рефлексивні бесіди, творче інтонування, інтерпретацію музичних творів, імпровізацію. Автор спирається на наукові напрацювання у галузі музичної педагогіки, психології, естетики, а також пропонує власне бачення методичного забезпечення формування музично-інтонаційного мислення як передумови розвитку художньо-творчого потенціалу майбутнього вчителя музичного мистецтва. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | музично-інтонаційне мислення | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
dc.subject | сприймання | uk_UA |
dc.subject | рефлексія | uk_UA |
dc.subject | творчість | uk_UA |
dc.title | ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ІНТОНАЦІЙНОГО МИСЛЕННЯ МЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-169-177.pdf | 333,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.