Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4615
Title: | ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ |
Authors: | Павленко, О. М. |
Keywords: | музичний інтелект емоційний інтелект ; здобувачі вищої освіти мистецькі спеціальності інструментально-виконавська підготовка |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | У статті розкрито теоретичні засади формування музичного та емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти у процесі інструментально-виконавської підготовки. Висвітлено сутність таких наукових дефініцій як «інтелект», «музичний інтелект», «емоційний інтелект». Зроблено аналіз останніх публікацій з даної проблематики, з’ясовано недостатню обгрунтованість теоретичних засад формування означеного феномену та доцільність їх висвітлення. Досліджуючи специфіку фахової підготовки майбутніх артистів-музикантів автор конкретизує сутність та змістове наповнення таких наукових дефініцій як «фах» та «професія». У статті автор висвітлює структуру музичного інтелекту. Дослідник вважає, що муузичний інтелект проявляється у музиканта через здатність уявляти музичні асоціації під час виконання музичного твору. Він розкриває ряд питань, які стосуються виникнення та поетапного формування музичного інтелекту у студентів мистецьких спеціальностей у закладах вищої освіти. Автор висвітлює у матеріалах думку, що найкращим шляхом формування музичного інтелекту у здобувача є тісний взаємозв’язок між вивченням основного фахового предмету з іншими гуманітарними та творчо-виконавськими дисциплінами і розвитком мистецької культури вцілому. Підкреслено, що емоційний інтелект є важливою складовою музичного інтелекту у музикантів. У матеріалах статті зазначається, що емоційний інтелект проявляється у музикантів через розуміння емоцій в музиці, через вираження емоцій в інструментальній грі, через управління емоціями під час виступу, через спілкування з аудиторією та через співпрацю з іншими музикантами. Наприкінці статті автор дійшов думки, що музичний та емоційний інтелект є складником виконавської майстерності у здобувачів у процесі гри на інструменті, яка демонструється через музичну діяльність, виконавську інтерпретацію творів, виступи перед публікою. Перспектики подальших розвідок у цьому напрямі автор вбачає у розробці методики формування музичного та емоційного інтелекту студентів вищої освіти у процесі інструментально-виконавської підготовки. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4615 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-155-161.pdf | 214,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.