Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4618
Title: РЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ВИХОВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗАУРОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Authors: Філоненко, О. С.
Возняк, І. І.
Keywords: толерантність, , , , , , ,
виховання толерантності
педагогічні умови
молодші школярі
позаурочна діяльність
інклюзія
початкова школа
соціальна адаптація
інтерактивні методи
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: Актуальність дослідження полягає у зростаючій потребі формування толерантності у молодших школярів як важливого складника соціально-емоційного розвитку особистості в умовах полікультурного освітнього простору. Толерантність сприяє формуванню поваги до різноманіття, розвитку емпатії та навичок міжособистісного спілкування, що є необхідними для успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві. Особливо важливо виховувати ці якості в початковій школі, де закладаються основи світогляду та цінностей. Автори розглядають основні педагогічні умови, які сприяють ефективному формуванню толерантності, зокрема сприятливу атмосферу в колективі, інклюзивне середовище, різноманітні методи роботи та співпрацю з батьками й педагогами. Проведено аналіз форм і результатів їх реалізації у закладі освіти, що дозволяє визначити ключові фактори успішного виховання толерантності. Запропоновані методики і форми роботи можуть бути використані педагогами, методистами та адміністрацією закладів освіти для удосконалення освітнього процесу, спрямованого на формування толерантної особистості, що є ключовим для побудови гармонійного та демократичного суспільства. Результати дослідження підтверджують, що створення комфортного емоційного середовища, впровадження інклюзивних підходів, використання інтерактивних методів навчання та активна комунікація з родинами сприяють підвищенню рівня толерантності у молодших школярів. Дослідження виявило значне покращення міжособистісних стосунків в учнівському колективі, зменшення конфліктності та формування позитивного ставлення до культурних та індивідуальних відмінностей. Упроваджені педагогічні умови стимулювали розвиток емпатії, взаємоповаги та здатності до конструктивного діалогу, що відображається у підвищенні соціальної адаптації дітей. Результати також свідчать про підвищення мотивації школярів до участі у позаурочних заходах, спрямованих на формування толерантності, що підтверджує ефективність запропонованих підходів. Реалізація педагогічних умов у позаурочній діяльності початкової школи забезпечує цілісне виховання особистості, здатної жити в мультикультурному суспільстві з повагою до інших.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4618
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№3_2025-127-136.pdf199,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.