Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4621
Назва: | ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ |
Автори: | Матвієнко, С. І. Щербак, П. І. |
Ключові слова: | технологія педагогічна технологія здоров’язбережувальні технології фізкультурно-оздоровчі технології здоров’язбереження супровід педагогічний супровід фізичне виховання дітей дошкільного віку |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | Обґрунтовано актуальність проблеми запровадження технологій здоров’язбереження у такому напрямі роботи закладу дошкільної освіти, як фізичне виховання дітей. Попри достатню розробленість цієї наукової проблематики, вона потребує нових досліджень у відповідності з реаліями сьогодення, що стосуються певних загроз для здоров’я дітей і молодого покоління. Вказано, що в Державному стандарті дошкільної освіти особливо наголошується на важливості формування у дітей здоров’язбережувальної компетентності та акцентується на ролі рухової активності, занять фізичними вправами та використанні здоров’язбережувальних технологій щодо цього. Зазначено сутність та надано класифікацію здоров’язбережувальних технологій. Розкрито сутність ключових понять «технологія», «педагогічна технологія», «здоров’язбереження», «фізичне виховання дітей дошкільного віку», «здоров’язбережувальні технології», «фізкультурно-оздоровчі технології», «супровід», «педагогічний супровід» й становлено їхню логічну співупорядкованість. На основі аналізу широкого кола наукових робіт виокремлено види здоров’язбережувальних технологій (фізкультурно-оздоровлювальні, технології забезпечення емоційного здоров’я та соціально-психологічного благополуччя дітей, медикопрофілактичні технології, технології здоров’язбереження й здоров’язбагачення). Вказується, що ефективність роботи педагогів ЗДО у галузі здоров’язбереження визначається гармонійним поєднанням наведених вище технологій, а також залучення батьків вихованців до даного процесу. Розглянуто роль фізичного виховання щодо використання здоров’язбережувальних та фізкультурнооздоровчих технологій як процесу, який має великий валеологічний ресурс. Пропоновано низку педагогічних умов організації супроводу щодо використання здоров’язбережувальних технологій у фізичному вихованні дітей дошкільного віку у закладі дошкільної освіти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4621 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025 (1)-105-112.pdf | 190,2 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.