Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4624
Title: СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
Authors: Конончук, А. І.
Keywords: соціально-педагогічна підтримка
принципи соціально-педагогічної підтримки
тактики соціально-педагогічної підтримки
безпечна поведінка
ризикована поведінка
підлітки
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: Стаття висвітлює актуальність проблеми формування безпечної поведінки особистості. Мета статті – на основі аналізу сутності теоретичних основ соціально-педагогічної підтримки, охарактеризувати її особливості у формуванні безпечної поведінки підлітків. Автор статті обгрунтовує сутність соціально-педагогічної підтримки у формуванні безпечної поведінки підлітків як напряму соціально-педагогічної роботи соціального педагога закладу освіти. Дослідження розкриває сутність соціальнопедагогічної підтримки у сфері соціально-педагогічної діяльності. Визначає принципи й тактики її результативності. Соціально-педагогічна підтримка спрямована на надання допомоги особистості у процесі соціалізації з метою розкриття та розвитку її можливостей. У сучасній школі соціально-педагогічна підтримка формування безпечної поведінки підлітків виступає умовою попередження та вчасного реагування на прояви ризикованої поведінки учнів. Важливе значення у соціально-педагогічній підтримці відіграє така складова як «педагогічна підтримка», що акцентує увагу на роботі з дітьми та молоддю на педагогічних засадах. У статті представлені науково-теоретичні основи соціально-педагогічної підтримки формування безпечної поведінки підлітків. Визначено мету, зміст і тактики педагогічної підтримки: захист, буфер, допомога, сприяння, взаємодія. Автор виокремлює та характеризує основні принципи, на яких ґрунтується соціально-педагогічна підтримка підлітків у формуванні безпечної поведінки. Наголошено, що соціально-педагогічну роботу з підлітками щодо формування безпечної поведінки необхідно здійснювати на засадах активної взаємодії її суб’єктів з використанням інтерактивних методів. У практиці соціально-педагогічної діяльності такими методами себе зарекомендували: інтерактивна гра, рольова гра, метод кейсів (аналіз ситуацій), дискусія, обговорення, «рівний-рівному», тренінг та ін. Використання зазначених методів буде ефективним через використання відповідних форм роботи. До таких відносять: просвітницький тренінг, ігротека, танцювальний захід, культурно – розважального та спортивнооздоровчого характеру, форум-театр, флешмоб та ін. Сукупність зазначених форм, прийомів, методів організації діяльності в підлітковому середовищі визначено як комплекс засобів соціально-педагогічної підтримки з формування безпечної поведінки життя підлітків. У висновках зазначено, що проведене дослідження не є вичерпним, а спонукає до наступних наукових пошуків у напрямі технологій соціально-педагогічної роботи з підлітками у даному напрямі, вивчення соціально-педагогічних умов формування безпечної поведінки підлітків в умовах воєнного стану тощо.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4624
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№3_2025-67-75.pdf226,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.