Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4625
Назва: | ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ УЯВЛЕНЬ ПРО СОЦІАЛЬНЕ ТА ПРИРОДНЕ ДОВКІЛЛЯ ЯК ОСНОВНИХ КОМПОНЕНТІВ ОТОЧУЮЧОЇ ДІЙСНОСТІ |
Автори: | Бобро, Л. В. |
Ключові слова: | діти старшого дошкільного віку соціум природа соціальне довкілля природне довкілля уявлення оточуючий світ |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | Наyкова стаття присвячена актуальній проблемі формування у дітей старшого дошкільного віку уявлень про соціальне та природне довкілля як основних компонентів оточуючої дійсності. Обґрунтовано безумовну актуальність досліджуваної проблеми. З’ясовано, що досліджувана проблематика вивчалась вітчизняними та зарубіжними вченими. З’ясовано, що дошкільний період визначається як фундаментальний етап онтогенезу, в межах якого відбувається активне становлення особистості дитини як суб’єкта діяльності, міжособистісної взаємодії та пізнавального розвитку. У процесі теоретичного обгрунтування досліджуваної проблематики здійснено аналіз наукових джерел, що відображають психолого-педагогічний контекст. На основі цього з’ясовано, що у період раннього дитинства відбувається інтенсивне засвоєння сенсорного, когнітивного та соціального досвіду, що створює передумови для розвитку здатності дитини орієнтуватися в навколишньому середовищі та сприяє розширенню її чуттєво-пізнавального простору. Визначено, що формування уявлень дітей дошкільного віку про соціальне та природне довкілля здійснюється як у межах цілеспрямованої педагогічної діяльності, так і в умовах спонтанного досвіду. Організоване ознайомлення з навколишнім світом забезпечується дорослими – педагогами закладів дошкільної освіти та батьками – через спеціально сплановану діяльність, що передбачає інтеграцію дітей у соціальні групи, ознайомлення з природними об’єктами та явищами, а також формування первинних соціальних і екологічних уявлень. Разом з цим, процес пізнання соціального і природного середовища відбувається стихійно, коли дитина самостійно набуває досвіду взаємодії з однолітками та дорослими, інтерпретує події та явища, формуючи власні висновки. Особливо вираженою є стихійність у процесі засвоєння уявлень про природу, що реалізується через безпосереднє спостереження, емоційно-чуттєве сприймання та індивідуальну взаємодію з об’єктами природного середовища. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4625 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-61-66.pdf | 204,66 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.