Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4629
Title: | КРЕАТИВНІСТЬ: ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ В ДОШКІЛЬНОМУ ДИТИНСТВІ |
Authors: | Кононко, О. Л. |
Keywords: | креативність творчі здібності уява і фантазія емоційна сприйнятливість самостійний пошук мотивація досягнення пізнавальна активність творче самовираження оптимізація виховного процесу |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | Розкрито суть феномену «креативність», який тлумачиться як інтегральна характеристика особистості, що засвідчується звичкою особистості відходити від зразків та шаблонів, виявляти високу міру допитливості, продукувати оригінальні ідеї, породжувати гіпотези, схильністю до експериментування і здорової міри ризику. Креативність – це ступінь напруженого прагнення дитини проявити себе, продемонструвати свою індивідуальність; це можливість визначити і виразити себе та своє ставлення до оточуючого світу та самого себе. Встановлено критерії оцінки міри та особливості розвитку креативності у дітей 5-7 років, основними з яких слугували: пошуково-перетворювальне ставлення до дійсності; чутливість до проблем, неточностей, недоліків; розвиток творчої уяви, фантазії, здатності імпровізувати; неупередженість оцінок й самокритичність; продуктивність й оригінальність діяльності. Схарактеризовано авторську типологію креативності, до складу якої увійшли дошкільники таких типів: творчий (високий), пошуково-самодіяльний (оптимальний), конструктивно-репродуктивний (середній), репродуктивний (низький). Обґрунтовано психолого-педагогічні умови оптимізації виховного процесу у закладі дошкільної освіти з метою розвитку в дітей 5-7 років креативності як базової якості особистості. До основних умов віднесено: стимулювати прагнення дитини самостійно виражати себе, реалізовувати власний потенціал, демонструвати свою індивідуальність; заохочувати здатність особистості продукувати оригінальні ідеї, використовувати нестандартні способи інтелектуальної діяльності; надавати дитині можливість проявляти творчу уяву і фантазію в різних видах діяльності; створювати у ЗДО предметно-розвивальне середовище, використовувати інноваційні освітні методи. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4629 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-26-35.pdf | 249,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.