Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4629
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКононко, О. Л.-
dc.date.accessioned2025-10-05T14:48:51Z-
dc.date.available2025-10-05T14:48:51Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc159.923-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4629-
dc.description.abstractРозкрито суть феномену «креативність», який тлумачиться як інтегральна характеристика особистості, що засвідчується звичкою особистості відходити від зразків та шаблонів, виявляти високу міру допитливості, продукувати оригінальні ідеї, породжувати гіпотези, схильністю до експериментування і здорової міри ризику. Креативність – це ступінь напруженого прагнення дитини проявити себе, продемонструвати свою індивідуальність; це можливість визначити і виразити себе та своє ставлення до оточуючого світу та самого себе. Встановлено критерії оцінки міри та особливості розвитку креативності у дітей 5-7 років, основними з яких слугували: пошуково-перетворювальне ставлення до дійсності; чутливість до проблем, неточностей, недоліків; розвиток творчої уяви, фантазії, здатності імпровізувати; неупередженість оцінок й самокритичність; продуктивність й оригінальність діяльності. Схарактеризовано авторську типологію креативності, до складу якої увійшли дошкільники таких типів: творчий (високий), пошуково-самодіяльний (оптимальний), конструктивно-репродуктивний (середній), репродуктивний (низький). Обґрунтовано психолого-педагогічні умови оптимізації виховного процесу у закладі дошкільної освіти з метою розвитку в дітей 5-7 років креативності як базової якості особистості. До основних умов віднесено: стимулювати прагнення дитини самостійно виражати себе, реалізовувати власний потенціал, демонструвати свою індивідуальність; заохочувати здатність особистості продукувати оригінальні ідеї, використовувати нестандартні способи інтелектуальної діяльності; надавати дитині можливість проявляти творчу уяву і фантазію в різних видах діяльності; створювати у ЗДО предметно-розвивальне середовище, використовувати інноваційні освітні методи.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectкреативністьuk_UA
dc.subjectтворчі здібностіuk_UA
dc.subjectуява і фантазіяuk_UA
dc.subjectемоційна сприйнятливістьuk_UA
dc.subjectсамостійний пошукuk_UA
dc.subjectмотивація досягненняuk_UA
dc.subjectпізнавальна активністьuk_UA
dc.subjectтворче самовираженняuk_UA
dc.subjectоптимізація виховного процесуuk_UA
dc.titleКРЕАТИВНІСТЬ: ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ В ДОШКІЛЬНОМУ ДИТИНСТВІuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№3_2025-26-35.pdf249,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.