Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/9
Назва: Формування музично-слухової активності студентів мистецьких спеціальностей у процесі інструментально-виконавської підготовки
Автори: Сливко, Світлана Анатоліївна
Ключові слова: музично-слухова активність
методика формирования музыкально-слуховой активности
музыкально-исполнительский процесс
Дата публікації: 2013
Короткий огляд (реферат): Дисертацією є рукопис. Робота виконана у Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя, Міністерство освіти і науки України Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент КРИЦЬКИЙ Володимир Миколайович, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, доцент кафедри музичної педагогіки та хореографії. Офіційні опоненти: доктор педагогічних наук, професор ОЛЕКСЮК Ольга Миколаївна, Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут мистецтв, завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва; кандидат педагогічних наук, доцент ПАНЬКІВ Людмила Іванівна, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Інститут мистецтв, доцент кафедри фортепіанного виконавства і художньої культури.
Опис: lyvko S. A. Formation of musical-ear activity of students artistic specialties in the process of instrumental-performer training. – Manuscript. The dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences in speciality 13.00.02 – theory and methodology of musical education. – National Pedagogical University named after M. P. Dragomanov. – Kyiv, 2013. This thesis explores the problem of formation of musical-ear activity as the important musical-professional guality of future teachers of music. A conception essence of «musical-ear activity» of a performer is specified and exposed; defined its component structure in musical-performing process. The stage-by-stage methodology of musical-ear activity in a tendency of mastering the detailed externally expressed art-analytical methods to minimized mental orientating-controlling musical-performing activity is elaborated and tasted. Pedagogical conditions of the effective forming of musical-ear activity in the process of musical-performing training are defined and substantiated. Means of diagnosis of students’ musical-ear activity formation, which covers appropriate parameters, criteria, indicators and levels are improved. The results of forming experiment are analyzed and proved from statistical point of view. Gained results proved the efficiency of the method proposed and its value for further improvements in the sphere of the theoretical and practical training of music teachers. Keywords: musical-ear activity, musical-performing process, instrumental-performer training of students, methodology of musical-ear activity formation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/9
Розташовується у зібраннях:Автореферати дисертацій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
автореферат_Дис_Сливко.pdf506,43 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.