Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1039
Title: | ПІДГОТОВКА ДО ВЧИТЕЛЮВАННЯ У ПОЛТАВСЬКОМУ ІНСТИТУТІ ШЛЯХЕТНИХ ДІВЧАТ (1818–1917 РР.) |
Authors: | Тонконог, І. В. |
Keywords: | Полтавська губернія Полтавський інститут шляхетних дівчат підготовка вчителів |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. Миколи Гоголя |
Abstract: | Предмет дослідження автора – зміст освіти в Полтавському інституті шля- хетних дівчат, який упродовж 1818–1917 рр. готував жінок до педагогічної діяльності. Значну увагу автор зосередив на тенденціях у системі освіти Російської імперії на початку ХХ ст., які істотно впливали на заснування провінційних інститутів шляхетних дівчат. Установлено, що мета діяльності Інституту шляхетних дівчат полягала, насамперед, у забезпеченні освіченості майбутніх дружин і матерів, в утвердженні релігійних та моральних переконань. Узагальнено, що зміст освіти в інституті складався з таких компонентів: суспільно-духовний; філологічний; природничо-математичний; фаховий; есте- тично-трудовий. Результати дослідження засвідчили, що формування рівня професійної підго- товки майбутніх вчительок забезпечувалось завдяки високому рівню майстер- ності викладачів російської словесності інституту М. Ізволенського, І. Добро- творського, Л. Боровиковського, С. Стеблін-Камінського. Автор наголошує, що упродовж досліджуваного періоду спостерігався розви- ток, поглиблення змісту педагогічної освіти в закладі завдяки уведенню таких навчальних предметів як педагогіка, дидактика, часткові методики навчання. Автор переконливо доводить, що особливим зрушенням у жіночій освіті періоду після 1861 р. стало виникнення при інституті педагогічних класів, де здійсню- валася практична підготовка майбутніх учительок. Це давало можливість збільшити кількість учительських кадрів, яких не вистачало в освітній системі Російської імперії загалом та Полтавщини зокрема. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1039 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2017 р., № 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.