Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1164
Title: | Лінгвопсихологічна міжпредметність у визначенні проблематики мовної діяльності в курсі загального мовознавства |
Authors: | Клипа, Н. І. |
Keywords: | значення мовної діяльності когнітивна парадигма |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. Миколи Гоголя |
Abstract: | У статті йдеться про спробу міжпредметності у викладанні загального мовознавства. Утверджуючи лінгвістичну парадигму когнітивної лінгвісти- ки у мовознавчому курсі, авторка зіткнулася з нечіткою інтерпретацією у психології та мовознавстві категорії мовної діяльності. Констатується, що вона аналізується професором А. С. Зеленьком у лінгвістичному дослі- дженні, присвяченому аналізу проблеми семантики в мовознавстві, і в низці розвідок психолога О. А. Зеленька, у яких ідеться про категорію загальної психології свідомості, на основі якої обґрунтовується реформування вищої школи України. У кожного з них, здавалося б, різний предмет вивчення: у першого – проблеми семасіології, у другого – категорія психічної діяльності та з нею пов’язана категорія загальної психології – свідомість. Об’єднує першого та другого дослідника психолого-свідомісний аспект вирішення поставленої ними проблеми. На основі зіставного аналізу концепцій психолога та мовознавця стає очевидним в аспекті когнітивної парадигми тлумачення свідомості як форми психічної діяльності елітника, що реалізується мовною моделлю світу. Вона членується на повсякденно-побутову, художню та наукову підмоделі. Останні постають структурованими системами концептів. Концепти ж в аспекті описової парадигми як тексти членуються на весь спектр лінгвістичних категорій. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1164 |
Appears in Collections: | Література та культура Полісся. Випуск 95 (2019 р.) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.