Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1669
Title: | НАСТУПНІСТЬ У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ |
Authors: | Бобро, Л. В. Бобро, А. А. |
Keywords: | екологічна компетентність наступність куточок природи |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя |
Abstract: | У статті розглядається актуальна проблема сьогодення – формування еколо- гічної компетентності у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Авторами статті здійснено аналіз різних наукових підходів до визначення поняття "екологічна компетентність", її особливості у старшому дошкільному та молодшому шкільному віці. Доведено, що саме дана вікова категорія є сприятливою для набуття знань про природу, розуміння взаємозалежностей у природному середовищі, формування у дітей емоційно-ціннісного ставлення до природного світу. Авторами визначено найважливіші складові компоненти екологічної компетент- ності старших дошкільників та молодших школярів: знання про природне середовище та взаємодії у природному довкіллі; усвідомлення себе частиною великого світу природи; здатність до посильної природоохоронної діяльності. Аналізуються питання створення предметного середовища у закладі дошкільної освіти та початкової школи щодо ознайомлення дітей з природою та формування у них екологічної компетентності. Визначено основні елементи еколого-розвивального середовища в ЗДО: екологічна стежина, куточок приро- ди, ділянка ЗДО. Розкрита сутність наступності у формуванні екологічної компетентності у дітей молодшого шкільного віку. Визначено основні особли- вості процесу формування екологічної компетентності учнів початкових класів: основною формою ознайомлення молодших школярів з природою є урок приро- дознавства; важливим критерієм формування досліджуваного явища є його особистісна значущість для учнів; важливість систематичності використання екологічно спрямованого матеріалу, регулярне його застосування на уроках з різних предметів; природоохоронні відомості мають бути не уривчасті й розрізнені, а впорядковані в певну, логічно побудовану, завершену систему. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1669 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2019 р., № 4 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.