Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1673
Title: СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В РАННЬОМУ ОНТОГЕНЕЗІ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ
Authors: Кононко, О. Л.
Keywords: картина соціальної реальності дошкільника
соціально-моральне виховання
структурні та змістові характеристики соціально-моральної вихо- ваності
педагогічні умови оптимізації виховного процесу
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя
Abstract: У статті обґрунтовано концептуальні та технологічні аспекти соціально-мо- рального виховання в ранньому онтогенезі. Актуальність дослідження визнача- ється: браком теоретико-експериментальних досліджень вказаного напряму, виконаних на дітях старшого дошкільного віку; зміною соціальних реалій Украї- ни, пов’язаних з трансформацією суспільних цінностей, домінуванням прагма- тичних орієнтацій над морально-духовними; затребуваністю педагогічною практикою розробок методичної спрямованості щодо оптимізації процесу со- ціально-морального виховання у дошкільному закладі та сім’ї. У дослідженні визначено критерії, показники та чотири типи соціально-моральної виховано- сті дітей старшого дошкільного віку – гармонійно-конструктивний, частково збалансований, дисгармонійний, деструктивний; схарактеризовано особли- вості знань дошкільників про зміст понять "соціальний" та "моральний"; їхнє емоційно-мотиваційне ставлення до моральних норм, соціальних оцінок і меж припустимої поведінки; сформованість у них реальних навичок соціально-мо- ральної активності в різних сферах життя та видах діяльності. Розкрито структурну та змістову характеристики кожного типу соціально-моральної вихованості дошкільників. Розроблено та описано стратегію упровадження у практику педагогічних умов оптимізації виховного процесу, спрямованих на забезпечення балансу соціального і морального в розвитку дітей 5–6 років. До основних педагогічних умов оптимізації віднесено: реалізацію суб’єкт-суб’єктних відносин педагога і дітей дошкільного віку; сприяння актуалізації їхнього природ- ного потенціалу шляхом заохочення до самостійності, прийняття власних рі- шень, здійснення свідомого вибору; підтримка прагнення дошкільників до само- вираження у соціально прийнятний спосіб; формування в них емоційної сприй- нятливості та чуйності; виховання совісті як внутрішньої етичної інстанції; розвиток креативності як базової якості особистості й запоруки життєвого успіху.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1673
Appears in Collections:Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2019 р., № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf256,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.