Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1917
Title: | ПОДІЯ ЯК СТРУКТУРНА ОДИНИЦЯ УСВІДОМЛЕННЯ ВІДХИЛЕНОЇ ЖИТТЄВОЇ АЛЬТЕРНАТИВИ |
Authors: | Михайлова, О. І. |
Keywords: | життєва альтернатива відхилена життєва альтернатива життєва ситуація |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | НДУ імені Миколи Гоголя |
Abstract: | У статті визначено подію як одиницю усвідомлення відхилених життєвих альтернатив. Встановлено критерії, що відображають усвідомлення особи-стістю певного спектру подій. Розглянута життєва альтернатива як така, що виступає феноменом особи-стісного розвитку і визначається в контексті сформованості особистісної зрілості та суб’єктивності. Висунуте припущення, що життєва альтернатива може мати структуру, яка представлена подіями і подієвим рядом та усвідом-ленням їх як життєвих альтернатив. Подія якщо вона є усвідомленою, то вона стає тотожною з життєвою альтернативою, а якщо відхиляється то передбачає відмову особистості від тієї чи іншої значущої події. Обов’язковою умовою реалізації або відмови (що передбачає втілення в життя тих чи інших життєвих виборів) тієї чи іншої життєвої альтернативи та реалізується безпосередньо у певній події, оскільки вибір – це також подія, яка є матеріалі-зованою та представленою у часі, є усвідомлення. Встановлено значущість тексту як такого, що дає можливість визначити не тільки подію загалом, а і внутрішню подію як епізод, який є означений самою особистістю та приведений в оповідну форму. Когнітивна рефлексія та сформована метафоризація відхиленої життєвої альтернативи розглядаються як такі, що є показниками ставлення до неї. Основним методом аналізу є інтерпретація. Розглянуто значущість та роль емоцій у сприйманні подій. Проаналізовано зміст суб’єктивного наративу як метафоричного представлення відхиленої життєвої альтернативи. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1917 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2020 р., № 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.