Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2169
Title: | ДОСЛІДЖЕННЯ СТИЛЬОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ |
Authors: | Артюхова, В. В. Шведова, Я. В. |
Keywords: | стиль навчання мотивація навчальна діяльність |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавництво НДУ |
Citation: | 378.012:372.854 |
Abstract: | У статті розглядаються стильові особливості навчальної діяльності студентів в умовах вимушеного онлайн навчання. Проаналізовано поняття «стиль навчан- ня», під яким автори розуміють певну психофізіологічну систему оволодіння знаннями та вміннями, що певною мірою визначає успішність студента як май- бутнього професіонала. За результатами огляду спеціальної літератури представлена теоретична модель, що систематизує найбільш відомі класифі- кації стилів навчання за сферами навчальної діяльності особистості (когнітивної, емоційно-вольової, поведінкової сфер особистості). Визначено, що недостатньо розробленою залишається диференціація стилів навчання за мотиваційними особливостями особистості. За результатами дослідження мотивації навчання студентів визначено, що у більшості з них (41,1 %) превалює мотивація отримання диплому. Авторами було розроблено класифікацію стилів навчання, що ґрунтується на мотиваційній сфе- рі особистості студента (ґрунтовний, стратегічний, поверховий та афіляцій- ний стилі навчання). Виявлено, що серед студентства превалює стратегічний стиль навчання (41,9 %), ґрунтовний стиль представлений у 24,8 % респонден- тів, афіляційний – у 18,6 %, поверховий виражений найменше (14,7 %) Автори розробили рекомендації організації навчального процесу здобувачів освіти залежно від їх стильових особливостей. Для студентів із домінуванням стратегічного стилю навчання викладачу рекомендовано визначати цілі занят- тя, а також проєктувати перспективну мету, розраховану на увесь період вивчення дисципліни. Організацію педагогічної взаємодії зі студентами з доміну- ванням афіляційного стилю доцільно будувати, ґрунтуючись на їх комунікатив- них потребах. З метою залучення студентів із домінуванням поверхового стилю до навчальної діяльності рекомендовано надавати їм можливість проявляти ініціативу у виборі завдання, забезпечувати свободу самовираження. Універсаль- ною рекомендацією для викладачів може стати налагодження зворотнього зв’язку і створення сприятливого навчального середовища. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2169 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.