Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2261
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гордієнко, О. А. | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T12:11:35Z | - |
dc.date.available | 2021-11-30T12:11:35Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.udc | 37.035.5:811.161.2 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2261 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено актуальним питанням навчально-виховних завдань занять з української мови для студентів вишів. Питання становлення громадянської самосвідомості та високої духовності особистості є вкрай актуальним. Неаби- яке значення для реалізації професійної діяльності, для вирішення організаційних питань має загальнокультурна компетенція, яка базується на загальнолюдських цінностях. Ця компетенція формується на заняттях з освітніх компонент гуманітарного спрямування, серед яких провідна роль належить мовним дисцип- лінам. Значення рідної мови важко переоцінити, вона є унікальним засобом вихо- вання людини, формування її ціннісних орієнтацій. Ефективним засобом розвитку мовлення та мислення здобувачів вищої освіти може стати використання ситуативних вправ. Мета статті – висвітлити основні питання використання ситуативних вправ як засобу формування ціннісних орієнтацій особистості здобувача вищої освіти на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. У статті порушено питання про використання ситуативних вправ на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. З’ясовано роль ситуативних вправ у формуванні мовно-комунікативної компетентності особистості здобувача освіти та формування її ціннісних орієнтацій. Розглянуто поняття «мовленнєва ситуація», «ситуативна вправа». Схарактеризовано ме- тодику, функціональні особливості та наведено приклади використання ситуа- тивних вправ на заняттях. Результати дослідження показали, що заняття з використанням ситуативних вправ сприяють формуванню особистості студен- та, її ціннісних орієнтирів, покращенню комунікативних якостей мовлення, підвищенню загальної культури, формуванню моральних чинників, небайдужості до історії та мови рідного народу. Визначено наукову новизну та практичну значущість дослідження: науково обґрунтовано методичні засади використання ситуативних вправ на заняттях з української мови за професійним спряму- ванням; розроблено й перевірено методику використання таких вправ під час роботи над мовним матеріалом, проведено перевірку пропонованої методики, яка сприяє свідомому засвоєнню студентами навчального матеріалу, може бути впроваджена в навчально-виховний процес, використана для вдосконалення прог- рам і підручників. Також окреслено перспективи подальших досліджень в означеній галузі. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ | uk_UA |
dc.subject | українська мова за професійним спрямуванням | uk_UA |
dc.subject | ціннісні орієнтації | uk_UA |
dc.subject | мовні норми | uk_UA |
dc.subject | культура мовлення | uk_UA |
dc.title | СИТУАТИВНІ ВПРАВИ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
10.pdf | 244,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.