Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2262
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кононко, О. Л. | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T12:13:21Z | - |
dc.date.available | 2021-11-30T12:13:21Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.udc | 159.923 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2262 | - |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано актуальність проблеми становлення і розвитку мораль- ної позиції дітей 5–7 років у взаєминах з однолітками. Зафіксовано фактичну відсутність у дослідженнях, присвячених формуванню моральності в ранньому онтогенезі, поняття «позиція» як інтегративного утворення. Розкрито зміст і структуру моральної позиції як системи ціннісних ставлень дитини старшого дошкільного віку до себе, однолітків та спільної з ними діяльності. Визначено роль ціннісного ставлення дошкільника до партнера й самого себе у процесі конструктивної взаємодії. Схарактеризовано групову взаємодію дітей старшого дошкільного віку за особливостями їхнього ставлення до соціальних регламен- тів, самопокладання відповідальності, взаємин з однолітками, самооцінки результатів та власного внеску в них. Визначено критерії оцінки міри сформо- ваності у досліджуваних моральної позиції, якими слугували: власна гідність, повага до партнера по діяльності та відповідальне ставлення до процесу й результатів спільних дій. Обґрунтовано й описано авторську типологію моральної позиції досліджуваних 5–7 років, яка включає: свідомо-рефлексивний, соціально-орієнтований, деструктивно-демонстративний та споглядально- ухильний типи. Програма оптимізації освітнього процесу спрямована на орга- нізацію ціннісно орієнтованої взаємодії дошкільників з однолітками в умовах ЗДО. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ | uk_UA |
dc.subject | суб’єкт взаємодії | uk_UA |
dc.subject | самостійність дошкільника | uk_UA |
dc.subject | ціннісне ставлення | uk_UA |
dc.title | ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ МОРАЛЬНОЇ ПОЗИЦІЇ ДОШКІЛЬНИКА У ВЗАЄМОДІЇ З ОДНОЛІТКАМИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
9.pdf | 275,58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.