Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2309
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Матасова, Ю. Р. | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-02T12:50:05Z | - |
dc.date.available | 2022-02-02T12:50:05Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.udc | 821.161.2-1:784.4’’19/20’’ | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2309 | - |
dc.description.abstract | Студія розгортається у полі дискусії про «високе» поетичне та його «низькі» реалізації у царині популярної культури, і, зокрема, популярної музики. Проблематизація подібної бінаризації як обмежувальної не лише уможливлює розгляд емансипації поетичного у популярному (котре підси- лює поетичну практику), а й спонукає до «пригадування» дієвості слова у його поєднанні із музикою. Звертаючись до традиції авторів-виконавців / авторок-виконавиць (singer-songwriter) як такої, що від початку виявляє потужну співдію поетичного із музичним (чим забезпечує собі особливе місце у популярній культурі та популярній музиці), студія застановляє- ться на важливості для жанру позиціональності авторської постаті, котра, по суті, є проміжною. Поглибити подібну аналітику, виявити ре- зультати наполягання на проміжному статусі, випадає завдяки приді- ленню уваги голосам авторок-виконавиць, які активно працюють на поп- сцені із початку 1990-х років. Їхня робота, що значно розширює жанрові «мову» та метод, є ефективною у тому числі й щодо убезпечення тра- диції singer-songwriter від конвенціоналізації, адже одним із їхніх творчих інструментів стає витворюване ними дієве поетичне. Пісенна лірика авторок-виконавиць демонструє ознаки «поезії», визначеної у термінах Одрі Лорд, і спонукає до її розгляду як дієвої (і «життєво необхідної») прак- тики з уяви про здійсненне. У цьому сенсі вона є творчою практикою, значущою і жанрово, й індустріально (будучи викличною по відношенню до умов жіночого існування в індустрії популярної культури), і в широкому соціальному полі. Закорінена у матеріальне, тілесне, повсякденне, пое- тична уява про здійсненне, явлена у пісенній ліриці авторок-виконавиць, підважує квазі-романтичне піднесення поетичного й увиразнює шляхи подолання «нестачі» мови (що занадто довго позначала «жіноче»). Роз- мірковування про ознаки, умови та цілі роботи популярного «жіночого» поетичного, а також і про її потенційність, з необхідністю враховує популярність (а отже, впливовість та силу) творчої практики авторок- виконавиць. Їхнє поетичне, зреалізоване у формі популярної пісні (тобто у співдії із музичною та перформативними «мовами | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | поезія | uk_UA |
dc.subject | література й музика | uk_UA |
dc.subject | американські та українські авторки-виконавиці | uk_UA |
dc.title | Популярне поетичне: поезія та поп-музика авторок-виконавиць | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Література та культура Полісся. Випуск 104 (2021 р.) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
12.pdf | 752,94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.