Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2370
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мойсєєнко, Ю. В. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-02T06:19:51Z | - |
dc.date.available | 2022-06-02T06:19:51Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.udc | 373.2:140.8 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2370 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена проблемі формування світосприйняття у дітей 5–6 років. Актуальність дослідження визначається: недостатністю теоретико-експери- ментальних досліджень вказаного напряму, проведених з дітьми зазначеного віку; важливістю даного вікового періоду, коли у дитини з’являється здатність до світосприйняття, формується первинний фрагментарний світогляд, супідряд- ність мотивів, дитина добре орієнтується в категоріях добра та зла; затребу- ваністю педагогічною практикою розробок методичної спрямованості щодо оптимізації процесу формування світосприйняття у дітей 5–6 років у закладі дошкільної освіти та сім’ї. Аналізуються наукові погляди щодо визначення сутності поняття «світосприй- няття» як певного досвіду формування пізнавальних уявлень про світ за допомогою наочних образів – сприйняттів. Розкрито важливість даного процесу у житті старших дошкільників. Визначено складові частини світосприйняття, до яких входять процеси сприйняття (чуттєве відображення об’єктивної реаль- ності), пізнання (творча діяльність дитини з освоєння дійсності) та відобра- ження (узагальнений образ предметів або явищ об’єктивної дійсності). Деталізовано особливості експериментального вивчення рівнів сформованості світосприйняття у дітей на даному віковому періоді. Обґрунтовано методику констатувального етапу педагогічного експерименту, одним із завдань якого було визначити та проаналізувати рівні сформованості світосприйняття дітей 5–6 років. Визначено структуру досліджуваного процесу, яка включає три компоненти: когнітивний (сукупність знань та уявлень про світ, здобутих на основі індивідуального життєвого досвіду та виражених у ціннісних орієнтаціях особистості); емоційно-ціннісний (ставлення до оточуючої дійсності та до самої себе внаслідок усвідомлення власних переживань щодо об’єктів, які сприймає дитина) та поведінковий (безпосередня можливість здійснення діалогічної взаємодії з оточуючим світом на засадах гуманізму); від ступеня сформованості кожного з зазначених компонентів залежить рівень сформованості світосприй- няття дитини. Визначено та охарактеризовано рівні сформованості світо- сприйняття у дітей 5–6 років, серед яких: високий, достатній, середній та низький. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ | uk_UA |
dc.subject | світогляд | uk_UA |
dc.subject | світосприйняття | uk_UA |
dc.subject | структурні компоненти | uk_UA |
dc.title | ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ СВІТОСПРИЙНЯТТЯ У ДІТЕЙ 5–6 РОКІВ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dcterms.publisher | Видавництво НДУ | |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
8.pdf | 230,14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.