Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2667
Title: ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ SOFT SKILLS В СИСТЕМІ ФАХОВОЇ БАКАЛАВРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ ХОРОВИХ ДИРИГЕНТІВ
Authors: Шумська, Л. Ю.
Keywords: soft skills
хорове диригування
хоровий диригент
Issue Date: 2022
Publisher: Видавництво НДУ
Abstract: У статті досліджуються технології розвитку soft skills в системі фахової бакалаврської підготовки хорових диригентів, які являються важливим чинником забезпечення майбутньої успішної професійної діяльності. Здійснено трактуван- ня сутності категорії «soft skills» та досліджено головні характерні ознаки soft skills. Зʼясовано, що наявні три категорії soft skills: когнітивні (критичне мислення, новаторське мислення, навички вирішення проблем, таймменеджмент тощо), соціально-комунікативні (комунікативні навички, етика спілкування, навички групової роботи, міжособистісні навички, трудова етика тощо), атрибути особистості і складові емоційного інтелекту (емоційний інтелект, гнучкість, оптимізм, креативність, чесність, мотивація, емпатія тощо). Проведено аналіз Стандарту вищої освіти зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» для першого (бакалаврського рівня) вищої освіти, що визначає весь спектр спеціаль- них фахових компетентностей та результатів навчання майбутніх хорових диригентів. Проведено аналіз процесу формування та розвитку soft skills у майбутніх хорових диригентів через аналіз освітнього стандарту їх спеціаль- ності. Проведено загальний огляд навчальних компонентів для профілізації «Диригентсько-хорове мистецтво» з позиції забезпечення формування та розвитку soft skills. Здійснено аналіз навчальних дисциплін профілізації «Дири- гентсько-хорове мистецтво», які скеровані на формування та розвиток дифе- ренційованих soft skills у майбутніх хорових диригентів. Проаналізовано дисцип- ліну «Фахова музично-виконавська підготовка» в ракурсі її можливостей безпо- середньо формувати soft skills майбутнього хорового диригента, яка сприяє формуванню комунікативних компетенцій. Визначено, що найбільш значущими в формуванні комунікативних компетенцій виступають особистісні показники в декількох планах: творчо-виконавському, соціально-психологічному, комунікатив- ному, індивідуально-особистісному, морально-політичному. Зʼясовано, що кому- нікативна культура хорових диригентів в ході вивчення навчальної дисципліни «Фахова музично-виконавська підготовка» як інтегративне особистісне утворення виокремлює наступні показники: за диригентсько-виконавським кри- терієм, за емоційно-ціннісним критерієм, за когнітивним критерієм, за поведін- ковим критерієм. Визначено, що після завершення бакалаврської підготовки майбутні хорові диригенти на засадах компетентнісного підходу повинні розви- нути soft skills.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2667
Appears in Collections:Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf268,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.