Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2674
Title: | ВІКОВІ ЗМІНИ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ УЧНІВ ІХ–ХІ КЛАСІВ |
Authors: | Король, В. С. |
Keywords: | навчально-пізнавальний інтерес розвиток інтересів вікова динаміка інтересів |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавництво НДУ |
Abstract: | У статті розглядається актуальна проблема динаміки розвитку навчально- пізнавальних інтересів учнів протягом трьох останніх років навчання в школі. Автором наголошено, що інтереси виступають дієвими мотивами поведінки і діяльності людини. Вони стимулюють дії людини, направлені на подолання тих чи інших життєвих труднощів, виступають важливою запорукою досягнення поставлених цілей. Серед різноманітності інтересів важлива роль належить навчально-пізнавальним інтересам людини. Вивчення закономірностей та умов формування і розвитку даних інтересів є особливо важливим та актуальним для сучасної психології. Формування та розвиток навчально-пізнавальних інтересів в учнів передбачає не тільки максимальне врахування можливостей навчальних дисциплін, реалізацію методичних вимог до їх викладання, а й психологічно правильну побудову навчального процесу у відповідності з можливостями учнів та вчителя (інтелектуальними, вольовими, та емоціональними). На основі аналізу психолого-педагогічної літератури встановлено, що науковцями не завжди належна роль відводиться висвітленню динаміки розвитку навчально- пізнавальних інтересів учнів протягом трьох останніх років навчання в школі. В результаті цього отримується дещо одностороння (статична) картина розвитку навчально-пізнавальних інтересів учнів. У статті зазначено, що за допомогою проведеного дослідження навчально-пізнавальних інтересів учнів ІХ-ХІ класів у Ніжинській ЗОШ № 7 було встановлено, що навчально-пізнавальні інте- реси особливо помітно виявляються у учнів лише випускних класів. Підкреслено, що з віком учнів навчально-пізнавальні інтереси стають більш усвідомлюваними. Це виражається (в порівнянні з дев’ятикласниками) у певному «раціоналізмі» вибору майбутньої професії, покращується диференціація навчально-пізнаваль- них інтересів. Одночасно посилюється загальне позитивне ставлення до нав- чально-пізнавальної діяльності. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2674 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.