Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2676
Title: | ФОРМУВАННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ ШКОЛЯРІВ ІЗ ДОПОМОГОЮ ФРЕЙМІВ |
Authors: | Бондаренко, Юрій Іванович |
Keywords: | фрейм шляхи аналізу літературного твору сюжет |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавництво НДУ |
Abstract: | Навчальний процес завжди потребує залучення засобів, які активізують розви- вальну діяльність школярів. До них належить застосування фреймів, що дозволяє надати знанням і вмінням учнів системності, структурованості, а також включити дітей у процеси дослідження різних видів літературного матеріалу. Виникає потреба знайти «точки дотику» між традиційними в методиці вивчення словесності діяльнісними механізмами та додатковими дидактичними можли- востями, які надають фрейми. Тому автор статті розв’язує завдання, що полягає в узгодженні процедурних компонентів уроку літератури з технологією фреймів, демонструє взаємодію шляхів аналізу художніх творів із навчальними моделями, що виникають у результаті застосування названого дидактичного прийому. Він описує наповнення як статичної, так і динамічної частини фреймів, підкреслює навчальну ефективність у випадку здійснення різних варіантів літе- ратурного аналізу, встановлює зв’язки з традиційними графічними моделями наочності. У статті продемонстровано, яким чином із допомогою фреймів можна забезпечити дослідницьку програму школярів на рівні сюжету, хронотопу, композиції, образів-персонажів, художньої мови, тематики й проблематики, світоглядної стратегії письменника, жанрових та стильових особливостей тексту. Окремим моментом представлено роботу з історико-літературними матеріалами, зокрема із життєвим та творчим шляхом письменника, вивчення якого відбувається на хронологічній або тематичній основі. В усіх випадках фрейми дозволяють надати роботі школярів цілеспрямованості, а за умови неодноразовою повторюваності дослідницьких дій з однотипними видами навчального матеріалу вони стають ключовим моментом у закріпленні й засто- суванні цілого ряду процедурних умінь. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2676 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.