Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2843
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пихтіна, Н. П. | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-19T10:37:02Z | - |
dc.date.available | 2023-04-19T10:37:02Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.udc | 371.382:373.3 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2843 | - |
dc.description | The article deals with the problem concerning the pedagogical potential of didactic games and the specifics of their use in classes in preschool education. The theoretical base of the paper comprises the analysis of research on the problem of didactic games in preschool education institutions and the conclusions of practicing specialists. The essence of the didactic game is considered in the article as a modern and recognized method of teaching and raising children, which integrates developmental and educational functions in the game situation and allows solving various educational tasks. The following functions of didactic games are characterized in the paper: activation of educational and cognitive activities of children, their cognitive sphere; the development of children’s positive motivation to study, the improvement of working capacity. Examining the pedagogical possibilities of the didactic game is carried out by considering its structure and its mandatory components. The educational functions of game rules, game actions, control over their implementation, and the final result are analyzed in the article. The importance of the unity of the didactic game structural components as a condition for optimizing children’s cognitive and practical activities is proved. The criteria for the classification of didactic games are determined. It is found out that there is no single, clear and comprehensive classification of didactic games. Thus, the analysis of existing classifications is carried out: by educational content, cognitive activity of children, game actions and rules, organization and relationships of children, by the role of the educator; by fixed and hidden rules. The stages of didactic games implementation are considered in the article: preparation for conducting a didactic game, its implementation, analysis. There is a substantiated need to adhere to their sequence and specifics of implementation, which ensures high efficiency of the educational process in a preschool institution. Therefore, possibilities of using different types of didactic games in everyday life and in classes are explored. Prospects for further research regarding the use of didactic games in children’s independent game activities with the aim of forming their social competence are formulated in the paper. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті, завдяки аналізу досліджень проблеми дидактичної гри у ЗДО і висновків фахівців-практиків, представлений педагогічний потенціал дидактичних ігор та особливості їх використання на заняттях у ЗДО. Обґрунтована сутність дидактичної гри як сучасного і визнаного методу навчання і виховання дітей, що інтегрує освітню, розвивальну і виховну функції в ігровій ситуації та дозволяє розв’язувати різноманітні освітні завдання. Охарактеризовані наступні функції дидактичних ігор: активізація навчально пізнавальної діяльності дітей, їх пізнавальної сфери; розвиток позитивної мотивації дітей до навчання, підвищення працездатності. Розгляд педагогічних можливостей дидактичної гри здійснено з врахуванням її структури, обов’язковими компонентами якої є: навчальне і виховне завдання, ігрові дії, правила, результат. Проаналізовані освітні функції ігрових правил, ігрових дій, контролю за їх виконанням, кінцевого результату. Доведена важливість єдності структурних компонентів дидактичної гри як умови оптимізації пізнавальної та практичної діяльності дітей. Визначені критерії класифікації дидактичних ігор, з урахуванням керівництва грою педагогом та особливостями організації діяльності дітей. Встановлена відсутність єдиної, чіткої і вичерпної класифікації дидактичних ігор. Здійснений аналіз існуючих класифікацій за навчальним змістом, пізнавальною діяльністю дітей, ігровими діями і правилами, організацією і взаєминами дітей, за роллю вихователя; фіксованими і прихованими правилами. Розглянуті етапи реалізації дидактичних ігор: підготовка до проведення дидактичної гри, її проведення, аналіз. Обґрунтована необхідність дотримання їх послідовності та особливостей реалізації, що забезпечує високу ефективність освітнього процесу у дошкільному закладі. Досліджені можливості використання різних видів дидактичних ігор у повсякден ному житті та на заняттях. Сформульовані перспективи подальших наукових пошуків щодо використання дидактичної гри у самостійній ігровій діяльності дітей з метою формування у них соціальної компетентності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | гра | uk_UA |
dc.subject | дидактична гра | uk_UA |
dc.subject | структура дидактичної гри | uk_UA |
dc.subject | класифікації дидактичних ігор | uk_UA |
dc.subject | етапи дидактичної гри | uk_UA |
dc.title | ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ У ЗДО | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№4_2022-71-78.pdf | 206,07 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.