Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2849
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПихтіна, Н. П.-
dc.contributor.authorЛісовець, О. В.-
dc.contributor.authorБобро, Л. В.-
dc.date.accessioned2023-04-19T11:02:26Z-
dc.date.available2023-04-19T11:02:26Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.udc373.2:316.61]:07-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2849-
dc.descriptionGeneralizations and conclusions about preschool children’s socialization represented in this article are the result of analyzing researchers and practitioners’ works on this issue.The author characterizes the structure of socialization, its relationship with educational and personal development, ways, means, and organizational forms of involving pupils in social relations; outlines pedagogical conditions for optimizing a child’s awareness of social reality and achieving the required level of social competence. Particular attention was given to studying such factors of socialization as mega-, macro-, meso and microfactors. Regarding mass information (mass media) as a significant socialization microfactor the researcher reasons out the opportunities of socialization by its means. The paper defines specific features of preschoolers’ socialization by means of mass media: globalization of information, mobility of its broadcast, relevance, target modeling, artistic expressiveness, emotionality and responsiveness of feedback. The study deals with such mass media as press, radio, television, computer, information and communication technologies, the Internet, commercials and focuses on their positive and negative impact on preschool children. The author points out qualities of the child’s personality, which are complexly formed as a psycho-age media phenomenon and analyzes the most important of them: quick and associative thinking; shallowness and stereotyping of thought structures; shallowness of interests; lack of subordination and communication problems; primitiveness of feelings and unceremonious behavior. Social competence is defined as a child’s willingness to effectively interact with the people around it in the system of interpersonal relations. The preschooler’s social experience in terms of media-developmental social environment is considered.uk_UA
dc.description.abstractУ статті, внаслідок аналізу наукових досліджень і доробку фахівців-практиків щодо соціалізації дітей дошкільного віку, представлені узагальнення і висновки з проблеми соціалізації дитини дошкільного віку. Охарактеризована структура соціалізації, її взаємозв’язок з вихованням та розвитком особистості, шляхи, засоби, організаційні форми залучення вихованців у соціальні стосунки. Окреслені педагогічні умови оптимізації пізнавання дитиною соціальної дійсності та досягнення необхідного рівня соціальної компетентності. Проаналізовані фактори соціалізації: мега-, макро-, мезо-, мікро- фактори. Обґрунтовані можливості соціалізації засобами масової інформації (ЗМІ) як вагомого соціалізаційного мікрофактору. Визначені специфічні особливості соціалізації дітей дошкільного віку засобами масової інформації: глобалізації інформації, мобільності її трансляції, актуальності, цільового моделювання, художньої виразності, емоційності, оперативності зворотного зв’язку. Окреслені засоби масової інформації: пресу, радіо, телебачення, комп’ютер, інформаційно-комунікаційні технології, Інтернет, рекламу та їх позитивний і негативний вплив на дітей дошкільного віку. Визначені якості особистості дитини, що комплексно формуються як психовіковий медіафеномен. Проаналізовані найбільш вагомі особистісні якості: швидке та асоціативне мислення; поверхневість і стереотипність мисленнєвих конструкцій; поверхневість інтересів; відсутність субординації та проблеми з комунікацією; примітивність почуттів і безцеремонність поведінки. Окреслена та обгрунтована сутність соціальної компетентності як готовності дитини ефективно взаємодіяти з людьми, які її оточують у системі міжособистісних стосунків. Розглядається соціальний досвід дитини дошкільного віку у контексті медіа розвивального соціального середовища.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectсоціалізаціяuk_UA
dc.subjectсоціальна компетентністьuk_UA
dc.subjectмас-медіаuk_UA
dc.subjectстихійна соціалізаціяuk_UA
dc.subjectзасоби масової інформаціїuk_UA
dc.subjectЗМІuk_UA
dc.subjectспрямована соціалізаціяuk_UA
dc.subjectмедіа-розвивальне соціальне середовищеuk_UA
dc.subjectсоціальний досвідuk_UA
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА СОЦІАЛІЗАЦІЮ ДОШКІЛЬНИКІВuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№4_2022-24-32.pdf215,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.