Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2907
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШовкун, Т. М.-
dc.contributor.authorКоваленко, С. О.-
dc.contributor.authorЛобань, Л. О.-
dc.contributor.authorКузьменко, Л. П.-
dc.date.accessioned2023-06-12T08:36:31Z-
dc.date.available2023-06-12T08:36:31Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.udc37.091.3:316.774-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2907-
dc.descriptionToday, one of the effective ways to improve the quality of education is STEM education, which contributes to the strengthening of the scientific and natural component in general secondary education institutions. One of the forms of implementation of this concept is STEM project activity, in which project elements and methods of research activity are interconnected. The article characterizes the possibilities of using STEM project activities in extracurricular work. The formation of key and professional competencies was analyzed: the development of cognitive and acquisition of new skills, the formation of value priorities, the development of thinking, the ability to learn throughout life, natural and scientific competencies. The experience of own work in STEM project activity, which was carried out with students of the 10–11th grades of the Nizhyn Lyceum of the Nizhyn City Council at Mykola Gogol NSU, is summarized. It was established that the main motivational characteristics for the implementation of project activities are the student’s cognitive interest and their desire to be involved in this type of work. Excursions and other visits by students to the territory of the park are factors that can increase students’ motivation. The peculiarities of the formation of students’ skills to work with scientific sources are analyzed. It has been established that conducting field research is aimed at the formation of practical skills and contributes to the development of the student as a creative personality. At the same time, it is worth remembering that the teacher should organize the work taking into account the individual characteristics of the students. The formation of students’ creative competence is the result of fruitful work of a teacher and a student. The features of conducting research activities through observation and its influence on the formation of students’ natural and scientific competence, which was implemented by integrating natural and scientific knowledge, were analyzed. Carrying out research activities contributes to the formation of skills for working in groups, the ability to communicate, listen to the ideas of classmates and make right decisions. This type of activity is a kind of push to choose a future profession.uk_UA
dc.description.abstractНа сьогодні одним із ефективних шляхів підвищення якості освіти є STEM-освіта, яка сприяє посиленню науково-природничої складової у закладах загальної середньої освіти. Однією із форм запровадження даної концепції є STEM-проєктна діяльність, у якій взаємопов’язані елементи проєктної і методи дослідницької діяльності. У статті схарактеризовано можливості використання STEM-проєктної діяльності у позакласній роботі. Проаналізовано формування ключових та фахових компетентностей: розвиток пізнавальних та набуття нових навичок, формування ціннісних пріоритетів, розвиток мислення, вміння навчатися протягом життя, природничо-наукових компетентностей. Узагальнено досвід власної роботи у STEM-проєктній діяльності, яка була виконана з учнями 10–11 класів Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при НДУ імені Миколи Гоголя. Встановлено, що основними мотиваційними характеристиками до виконання проєктної діяльності є пізнавальний інтерес учня та його бажання бути залученим до такого виду роботи. Чинниками, які можуть підсилити мотивацію учнів є проведення екскурсій та інші відвідування учнями території парку. Проаналізовано особливості формування навиків учнів працювати з науковими джерелами. Встановлено, що проведення польових досліджень направлене на формування практичних навиків і сприяє розвитку учня як творчої особистості. При цьому варто пам’ятати, що вчитель має організовувати роботу з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Формування творчої компетентності учнів є результатом плідної праці вчителя та учня. Проаналізовано особливості проведення дослідницької діяльності шляхом спостереження та її вплив на формування в учнів природничо-наукової компетентності, яка була реалізована шляхом інтегрування природничо-наукових знань. Проведення дослідницької діяльності сприяє формуванню навиків роботи у групах, вмінню комунікувати, дослуховуватися до ідей однокласників та прийняти правильне рішення. Такий вид діяльності є своєрідним поштовхом до вибору майбутньої професії.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectSTEM-освітаuk_UA
dc.subjectінтеграціяuk_UA
dc.subjectя, дослідницько-проєктна діяльністьuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectSTEM-проєктuk_UA
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ STEM ОСВІТИ В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ УЧНІВuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№1_2023-79-85.pdf273,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.