Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2912
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гудима, Н. В. | - |
dc.contributor.author | Мєлєкєсцева, Н. В. | - |
dc.contributor.author | Ковальчук О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T10:04:07Z | - |
dc.date.available | 2023-06-12T10:04:07Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.udc | 373.3.016:811/821]:004 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2912 | - |
dc.description | The global informatization of modern society fulfills the task of educating a self-sufficient personality with critical thinking and free orientation in the media world. Forming an information culture and preparing the younger generation for life in the information space is the task of media education. The problem of forming a personality that can intelligently navigate the rapidly changing flow of information and effectively acquire new knowledge is particularly relevant today, as the latest technologies have become an important part of modern children’s lives. Today, primary school teachers face new challenges due to the rapid development of children who are considered to be digital generation or generation Alpha. For children who have never lived without the Internet, the processes of mastering information and forming ideas about the world are mostly influenced by the media. The information provided by the media is not always truthful and objective, that’s why it is important to form junior pupils’ media literacy skills. Modern education is focused not only on providing pupils with theoretical knowledge about the proper use of media devices and modern technologies, and analyzing information from media sources, but also on developing practical skills in creating and presenting media products on their own. Therefore, teachers need to focus on forming pupils’ media literacy skills, which will help them use media products correctly and make their learning more interesting and effective. The article describes the theoretical aspects of the formation of primary school pupils’ media literacy skills, caused by the use of media in the educational space of the New Ukrainian School; highlights the areas of using media in the lessons of language and literature education in primary school; identifies and characterizes the pedagogical conditions for the formation of primary school pupils’ media literacy in the lessons of Ukrainian language and Reading. | uk_UA |
dc.description.abstract | Глобальна інформатизація сучасного суспільства виконує завдання виховання самодостатньої особистості з критичним мисленням і вільною орієнтацією в медіаосвіті. Формування інформаційної культури та підготовка підростаючого покоління до життя в інформаційному просторі – завдання медіаосвіти. Проблема формування особистості, яка здатна розумно орієнтуватись у швидкоплинному потоці інформації та ефективно здобувати нові знання – сьогодні особливо актуальна, зважаючи на те, що новітні технології стали важливою частиною життя сучасних дітей. Сьогодні перед педагогами є низка нових викликів, які зумовлені стрімким розвитком сучасних школярів. Учителям зараз необхідно навчати інших дітей, які мислять зовсім не так, як їхні батьки. Сучасних дітей називають цифровими дітьми або поколінням Z. У дітей, які ніколи не жили без Інтернету, процеси опанування інформацією та формування уявлень про навколишнє середовище відбуваються з великим впливом медіа. Саме через це для сучасних школярів важливим є формування їх медіаграмотності. Адже досить часто інформація, яку подають медіа, не є правдивою та об’єктивною. Сучасна освіта зорієнтована не тільки на здобуття учнями теоретичних знань про правильне використання медіапристроїв, сучасних технологій і аналіз інформації з медіаджерел, але й на формування практичних навичок самостійного створення та презентації медіапродуктів. Адже саме процес створення таких продуктів розвиватиме медіаграмотність учнів, а також зробить процес навчання більш насиченим та ефективним. Тому вчителеві необхідно спрямовувати педагогічну діяльність на те, щоб формувати в учнів медіаграмотність, яка допоможе правильно та ефективно організувати роботу школярів із використанням медіапродуктів. У статті описано теоретичні аспекти формування навичок медіаграмотності учнів початкових класів, зумовлених використанням медіа в освітньому просторі Нової української школи; виокремлено напрями медіа на уроках мовно-літературної освітньої галузі в початковій школі; визначено й схарактеризовано педагогічні умови формування медіаграмотності здобувачів початкової освіти на уроках української мови та читання. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | медіаосвіта | uk_UA |
dc.subject | мовно-літературна освітня галузь | uk_UA |
dc.subject | формування медіаграмотності, | uk_UA |
dc.subject | учні початкових класів | uk_UA |
dc.subject | медіаграмотність | uk_UA |
dc.title | ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ЯК ОДНЕ ІЗ АКТУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
макет_НЗ_№1_2023 (1)-32-42.pdf | 299,15 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.