Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2915
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Йотка, В. В. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T10:15:45Z | - |
dc.date.available | 2023-06-12T10:15:45Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.udc | 37:001 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2915 | - |
dc.description | The article informs about the theoretical foundations of the concept of "scientific school". Despite the interest of modern scientists in this topic, it is studied somewhat fragmentarily, rarely covering the theoretical foundations, instead focusing on the description of certain scientific schools and the results of their activities. We do not intend to negate the results of these scientific searches, but we concentrate on looking at the issue from a different angle, seeing the meaning of the conducted research precisely in supplementing and systematizing the theory of this concept. To do this, we collected and analyzed the views of scientists, found points of view that coincided, and based on them proposed a general definition of "scientific school". For a deeper understanding, we outlined the functions performed by a scientific school in the process of its activity (according to S. Honcharenko), as well as markers that identify the scientific community as a school (according to V. Yevtukh). The concept of "scientific pedagogical school" is highlighted as a special type of scientific school and the criteria for its definition are indicated. The founding documents of the leading higher education institutions in Ukraine were analyzed, which makes it possible to talk about their own scientific schools nurturing, which is established by the relevant internal statutes. Accordingly, it was established that there are scientific-pedagogical schools, which focus on educating the next generation of scientists through their scientific support during the process of learning and obtaining a scientific degree through mentoring and guidance while writing academic papers. They are the most typical for the activities of educational institutions. While conducting our research, we’ve found the key role of an individual as a leader of a scientific school, its head and founder, a charismatic scientist who is able to introduce successors to a scientific paradigm where his own teaching exists and where he seeks to develop both himself and a circle of followers. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті висвітлюються теоретичні підвалини поняття «наукова школа». Встановлено, що попри інтерес сучасних науковців до даної теми, вона є вивченою дещо фрагментарно, не завжди охоплюючи саме теоретичний аспект, натомість фокусуючись на розгляді конкретних наукових шкіл та результатів їх діяльності. Ми не маємо на меті знівелювати результати цих наукових пошуків, проте концентруємось на розгляді питання під іншим кутом, вбачаючи сенс проведеного дослідження саме у доповненні та систематизації теорії даного поняття. Для цього нами було зібрано та проаналізовано погляди вчених, виведено точки зору, що збігаються та на їх основі запропоновано узагальнююче визначення дефініції «наукова школа». Для більш глибокого розуміння нами було окреслено функції, що виконуються науковою школою у процесі її діяльності (за С. Гончаренком), а також маркери, завдяки яким можна ідентифікувати наукову спільноту як школу (за В. Євтухом). Виділено поняття «науково-педагогічна школа», як особливий вид наукової школи та вказано критерії для її визначення. Проаналізовано установчі документи провідних закладів вищої освіти України, що дає змогу говорити про плекання ними власних наукових шкіл, що закріплюється відповідними положеннями. Відповідно, встановлено, що для діяльності закладів освіти найбільш притаманними є саме науково-педагогічні школи, що зосереджуються на вихованні наступної генерації науковців шляхом їх наукового супроводу в процесі навчання та здобуття наукового ступеня через наставництво та керівництво написанням академічних робіт. У процесі проведення нашого дослідження було з’ясовано ключову роль особистості як лідера наукової школи, її керівника та засновника, харизматичного науковця, що здатен ввести наступників до наукової парадигми, у якій існує власне його вчення та у якій він прагне розвивати як себе, так і коло послідовників. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | критерії для визначення науково-педагогічної школи | uk_UA |
dc.subject | лідер наукової школи | uk_UA |
dc.subject | наукова школа | uk_UA |
dc.subject | функції наукової школи | uk_UA |
dc.subject | маркери наукової школи | uk_UA |
dc.subject | науково-педагогічна школа | uk_UA |
dc.title | ДО СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «НАУКОВА ШКОЛА» | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№1_2023-7-13.pdf | 219,59 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.